دسر کفشی نتانیاهو برای شین زو آپه جنجالی شد+ عکس

دسر کفشی نتانیاهو برای شین زو آپه جنجالی شد+ عکس
سه شنبه 18 ارديبهشت 1397 - 09:32

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که اخیرا به همراه همسرش میزبان یک ضیافت شام با شینزو آبه بود، در اقدامی توهین آمیز برای او در ظرفی به شکل یک کفش دسر گذاشت.

العالم - آسیا

به نقل از آر تی، یک دیپلمات صهیونیست که سابقه خدمت در ژاپن را داشته در مصاحبه‌ای به روزنامه یدیعوت آحارونوت گفت: این یک تصمیم احمقانه ناشی از بی‌تفاوتی است. این مثل این می‌ماند که یک میزبان برای مهمان یهودی خود در ظرفی به شکل یک خوک شکلات بیاورد.

او تاکید کرد: در فرهنگ ژاپن هیچ چیز منفورتر از کفش‌ نیست.

یک دیپلمات ژاپنی به این روزنامه گفت: هیچ فرهنگی روی میز غذا کفش نمی‌گذارد. اگر این کار شوخی بوده از نظر ما شوخی قشنگی نبود. من می‌توانم بگویم که این رفتار با نخست وزیر کشور ما به ما برخورده است.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن و همسرش چند روز پیش در تاریخ دوم مه در ضیافت شامی به میزبانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همسرش در جریان سفر به اراضی اشغالی حضور یافتند.

گزارش شد که غذای سرو شده در این ضیافت شام توسط یک سرآشپز بسیار مشهور صهیوینست به نام سجیف موشه تهیه شده بود.

موشه در صفحه اینستاگرام خود عکسی از این ضیافت شام منتشر کرد که در آن کفش‌ها در حالی که این دو نخست وزیر و همسرانشان برای عکاسی جلوی دوربین ایستاده‌اند به روی میز گذاشته شدند.

این سرآشپز در پست دیگری توضیح داد که این ظروف به شکل کفش از جنس فلز بوده و در عین حال دسر شکلاتی مخصوص داخل آن را نشان داد.

این انتخاب عجیب برای ریختن دسر در ظرفی به شکل کفش نه فقط باعث تعجب دیپلمات‌ها شد بلکه بسیاری از کاربران رسانه‌های اجتماعی نیز از این کار شگفت زده شده و از آن انتقاد کردند.

یکی از این کاربران نوشت: چه ایده احمقانه‌ای، کفش سر میز غذا!

یک کاربر دیگر نیز عنوان کرد: پس شما عمداً برای نخست وزیر ژاپن در یک کفش دسر آورده‌اید. اولا که این کار خلاقانه نیست. دوما توهین آمیز است. شما چه چیزی(مخدری) مصرف می‌کنید؟  در حالی که کمتر فرهنگی در دنیا است که مشکلی با دیدن کفش واقعی در سر میز غذا نداشته باشد اما در فرهنگ ژاپنی این کار دو برابر توهین آمیز است و آنها هیچ وقت اجازه پوشیدن کفش در داخل خانه را نمی‌دهند و در ژاپن مردم در خانه و سر کارشان کفش نمی‌پوشند و از مهمانانشان نیز انتظار دارند که از این رویه تبعیت کنند و به هنگام ورود به آپارتمان و خانه کفش‌هایشان را دربیاورند.

پربیننده ترین خبرها