سی ان ان: تهران "کارت واکنش" به تصمیم ترامپ را پنهان نگاه داشته است

سی ان ان: تهران
سه شنبه 18 ارديبهشت 1397 - 11:54

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: واکنش تهران در قبال تصمیم قریب الوقوع دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج احتمالی از برجام، مشخص نیست و به نظر می رسد تهران «کارت واکنش» خود را پنهان نگاه داشته است.

العالم ـ آمریکا

"امیر دفتری" خبرنگار سی ان ان در تهران درباره هشدار اخیر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران مبنی بر اینکه "آمریکا در صورت خروج از برجام دچار یک اشتباه بزرگ تاریخی خواهد شد"، گفته، بسیاری تلاش دارند تا بدانند پاسخ ایران به خروج احتمالی آمریکا از برجام چه خواهد بود؛ بسیاری از مقامات ایران از اقدام تلافی جویانه و تهدید صحبت کرده اند.
خبرنگار سی ان ان در تهران خاطرنشان کرده، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفته است که در صورت خروج آمریکا از توافق، ایران سریع تر از گذشته برنامه هسته ای خود را شدت خواهد بخشید و برخی از مقامات ایرانی نیز تهدید به خروج از دیگر توافق های بین المللی مانند توافق "ان.پی.تی" کرده اند؛ معاهده ای که گسترش و تولید سلاح های هسته ای را منع کرده است.
دفتری تصریح کرده، به نظر می رسد ایرانی ها کارت یا کارت های واکنش به خروج آمریکا از برجام را پنهان نگاه داشته اند. البته این تنها تهران نخواهد بود که واکنش نشان خواهد داد بلکه باید دید دیگر امضا کنندگان این توافق مانند چین، انگلیس، فرانسه و آلمان چه پاسخی به تصمیم آمریکا خواهند داشت.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قرار بود تصمیم خود درباره ماندن ویا خروج از توافق هسته ای را 22 اردیبهشت ماه اعلام کند، اما به یکباره و در پیام توئیتی که شب گذشته ارسال کرد، از اعلام تصمیم خود در روز سه شنبه 18 اردیبهشت (حدود ساعت 22 امشب به وقت تهران) خبر داد. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها