قاهره برگزاری موفق انتخابات لبنان را تبریک گفت

قاهره برگزاری موفق انتخابات لبنان را تبریک گفت
سه شنبه 18 ارديبهشت 1397 - 11:56

وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای برگزاری موفق انتخابات پارلمانی لبنان را به دولت و ملت این کشور تبریک گفت.

العالم - مصر

وزارت خارجه مصر در بیانیه خود ضمن تبریک به دولت لبنان به خاطر برگزاری موفق انتخابات پارلمانی، بر توانایی ملت لبنان برای حفظ ثبات کشورشان تأکید کرد.

در این بیانیه که در سایت وزارت خارجه مصر منتشر شد، آمده است: «مصر برگزاری موفق انتخابات پارلمانی را صمیمانه به دولت دوست و برادر لبنان تبریک می‌گوید؛ انتخاباتی که در یک فضای رقابتی مملو از ارزش‌های دموکراسی و رفتار متمدنانه ملت لبنان برگزار شد».

در این بیانیه به توانایی ملت لبنان برای حفظ ثبات کشورشان در طول سال‌های گذشته با وجود همه حوادث و تحولات منطقه اشاره شده و آمده است که این امر امید و اطمینان را بیشتر می‌کند.

وزارت خارجه مصر همچنین همزیستی مشترک و توازن به عنوان دو رکن اصلی آینده منطقه و کشورها را مورد تأکید قرار داد و افزود که مصر بر موضع مستحکم و ثابت خود در حمایت از امنیت، ثبات و حاکمیت لبنان تأکید می‌کند.

در این بیانیه همچنین آمده است : «ارزش‌‌های صلح و زندگی مسالمت‌آمیز ملت لبنان که در انتخابات نیز شاهد آن بودیم می‌تواند الگوی درخشانی برای دیگران باشد».

انتخابات پارلمانی لبنان برای اولین بار بر اساس قانون تناسبی و پس از 9 سال، یکشنبه (دیروز/16 اردیبهشت) برگزار شد و «نهاد المشنوق» وزیر کشور ، میزان مشارکت در این انتخابات را 49.20 درصد اعلام کرد.

در این انتخابات حدود 600 نامزد برای کسب 128 کرسی پارلمان در 15 حوزه انتخاباتی و 7 هزار مرکز رأی‌گیری با یکدیگر رقابت کردند.

بر اساس نتایج اولیه 8 مارس (حزب‌الله و متحدانش) 50 کرسی، 14 مارس (المستقبل و متحدانش) 35 کرسی، جریان ملی آزاد (وابسته به میشل عون) 20 کرسی، حزب «التقدمی الاشتراکی» (وابسته به ولید جنبلاط) 10 کرسی و لیست «نجیب میقاتی» رقیب سعد الحریری 4 کرسی را کسب کرده‌اند

فارس

پربیننده ترین خبرها