توییت ترامپ درباره برجام، بازار انرژی را ملتهب کرد

توییت ترامپ درباره برجام، بازار انرژی را ملتهب کرد
سه شنبه 18 ارديبهشت 1397 - 12:14

متوسط شاخص های جهانی سهام به ویژه در بخش انرژی به دنبال آخرین توییت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا پیرامون اعلام تصمیمش درباره توافق هسته ای ایران در روز سه شنبه (امروز)، افزایش یافت.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش شبکه خبری سی ان بی سی، متوسط شاخص داوجونز با 94.81 واحد افزایش به 24هزار و 357 واحد رسید.
این در حالیست که شاخص سهام S&F با 0.4 درصد افزایش به دوهزار و 672 واحد افزایش یافت. شاخص سهام نَزدَک آمریکا نیز با 0.8 درصد افزایش به هفت هزار و 265 واحد رسید. این شاخص 1.1 واحد افزایش داشت.
ترامپ که از توافق هسته ای سال 2015 کشورش و چهار کشور دیگر با ایران انتقاد کرده است، دیروز (دوشنبه) در توییتی اعلام کرد که تصمیم خود را درباره توافق هسته ای ساعت 14 سه شنبه (به وقت محلی برابر با 22:30 به وقت تهران) اعلام می کند. 
متوسط بیشتر سهام ها روز دوشنبه نخست در سهام بخش انرژی افزایش یافت. سهام انرژی با افزایش بهای نفت خام آمریکا به بالای 70 دلار و بهای نفت برنت به 75.89 دلار در روز دوشنبه رسید. 
به گفته «پیتر کاردیلو» اقتصاددان ارشد بازار در شرکت «اسپارتان کپیتال سکیوریتیز» (Spartan Capital Securities)، تقاضا افزایش یافته و عرضه محدودتر شده است. 
وی پیش بینی کرده، بهای نفت در هر بشکه به 72 تا 75 دلار برسد. 
به گزارش ایرنا، ترامپ پیشتر گفته بود تصمیم خود را درباره توافق هسته ای 12م مه (22م اردیبهشت) همزمان با پایان رسیدن مهلت 120 روزه مصوب کنگره آمریکا برای تعلیق دوباره تحریم های ثانویه این کشور علیه ایران اعلام عمومی کند، اما در اقدامی ناگهانی، آن را به فردا (8م مه) موکول کرد.
وی با وجود مخالفت سخت متحدان اروپایی کشورش که به همراه آمریکا این توافق را امضا کرده اند و نیز مسوول سیاست خارجی اروپا، تاکنون نشان داده قصد دارد از این توافق بین المللی خارج شود. 

پربیننده ترین خبرها