کرملین: هرگونه تغییر در برجام پیامدهای منفی دارد

کرملین: هرگونه تغییر در برجام پیامدهای منفی دارد
سه شنبه 18 ارديبهشت 1397 - 15:08

کاخ ریاست جمهوری روسیه هشدار داد، هرگونه تغییر در توافق هسته‌ای ایران (برجام) پیامدهای منفی خواهد داشت.

 

العالم - روسیه

در آستانه تصمیم‌گیری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص آینده توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس،‌فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان)، کرملین ضمن هشدار درباره خروج واشنگتن درباره برجام اعلام کرد: «هرگونه تغییر در توافق (برجام) پیامدهای منفی دارد».

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه تأکید کرد: «مواضع ولادیمیر پوتین با مواضع شرکای اروپایی به لحاظ راهبردی مشابه است و همگی مخالف از بین رفتن برجام هستند».

پسکوف در ادامه گفت، هرگونه تغییر در متن توافق هسته‌ای ایران به ناچار عواقبی فاجعه‌بار خواهد داشت و مسکو حفظ برجام را تنها گزینه واقعی برای حفظ وضعیت موجود می‌داند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «شما از تماس‌های اخیر با صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهور فرانسه و دیگر سران کشورهای اروپایی مطلع هستید. همچنین از رویکرد رئیس‌جمهور که بر ضرورت حفظ برجام به عنوان تنها مبنای حقیقی حفظ وضعیت ارزشمند موجود تأکید دارد اطلاع دارید...علاوه بر این از مواضع طرف روس درباره عواقب فاجعه‌بار غیرقابل اجتناب هرگونه اقدام با هدف از بین بردن این توافقات به خوبی آگاهید.»

وی در پاسخ به درخواست خبرنگاران برای شفافسازی آنچه از آن با عنوان «عواقب فاجعه‌بار» یاد کرده، گفت: «منظور این است که نظام توافقات میان طرف های مطربوطه درباره پرونده هسته‌ای ایران و همچنین موضوع عدم اشاعه بسیار شکننده خواهد شد».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها