بعد از گذراندن فقط نیمی از محکومیت

نظامی صهیونیست كه به سر مجروح فلسطینی تیر خلاص زد، آزاد شد

نظامی صهیونیست كه به سر مجروح فلسطینی تیر خلاص زد، آزاد شد
سه شنبه 18 ارديبهشت 1397 - 16:25

نظامی صهیونیست که به سر یک فلسطینی مجروح شلیک کرده بود، بعد از گذراندن نیمی از محکومیت سبک حبس، آزاد شد.

العالم - آسیا

«الور آزاریا» نظامی صهیونیست که با شلیک به سر یک فلسطینی مجروح، او را به شهادت رسانده بود، بعد از گذراندن فقط 9 ماه حبس، امروز آزاد شد.

این نظامی صهیونیست در مارس 2016 به سر یک فلسطینی – که زخمی، نیمه جان و بدون داشتن هیچگونه خطر روی زمین افتاده بود – تیر خلاص شلیک کرد.

تصاویر منتشر شده از این اقدام و آغاز محاکمه وی جنجال زیادی در بین مقامات رژیم صهیونیستی ایجاد کرد و با اینکه دادستانی ارتش 35 سال حبس برای او درخواست کرده بود، دادگاه این رژیم فقط با 18 ماه موافقت کرد.

از مارس 2016 تا کنون، آزاریا بدون سپری کردن حتی یک شب در بازداشتگاه، آزادانه در پایگاه ارتش در جنوب شهر «روش هاعین» تحت نظر قرار داشت.

اقدام آزاریا و دادگاه‌های صوری که رژیم صهیونیستی برای محاکمه وی برگزار کرد، اسرائیلی‌ها را به دو دوسته موافق و مخالف محکومیت وی تقسیم کرده بود.

مدت کمی بعد از تعیین محکومیت حبس برای آزاریا، وکلای او اعتراض به حکم و تلاش برای کاهش آن را آغاز کرده و چندی روز قبل خبر تلاش دادگاه ارتش برای تقلیل حکم زندان او به حصر خانگی منتشر شده بود.

وی روز پنجشنبه 29 تیر 96 بعد از پایان یافتن دوره خدمت سربازی‌اش در ارتش اسرائیل، تا زمان پایان محکومیت یا برگزاری دادگاه تجدید نظر، به بازداشت خانگی منتقل شده بود.

سرهنگ «نفتالی بنت» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی نیز با استقبال از آزاد شدن این نظامی قاتل، در توئیتر خود نوشت: «الور، چه خوب که به خانه آمدی».

«گادی آیزنکوت» رئیس ستادکل ارتش رژیم صهیونیستی در سپتامبر گذشته، با اعمال نفوذ در حکم قضایی، به بهانه «ملاحظات خیرخواهانه و نیکوکارانه» 4 ماه از محکومیت حبس آزاریا کاهش داد.

سرهنگ «میری رِگِو» وزیر فرهنگ رژیم صهیونیستی با آرزوی بازگشت آزاریا و خانواده‌اش به وضعیت عادی، خواستار پاک کردن سابقه جنایی این نظامی قاتل شد.

لازم به ذکر است آزاریا که در بخش امدادی ارتش رژیم صهیونیستی خدمت می‌کرد، هرگز از اقدام جنایتکارانه شلیک به سر یک فلسطینی بیهوش، عذرخواهی و ابراز ندامت نکرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها