رسانه‌های صهیونیستی چه تحلیلی از پیروزی مقاومت در انتخابات لبنان دارند؟

رسانه‌های صهیونیستی چه تحلیلی از پیروزی مقاومت در انتخابات لبنان دارند؟
سه شنبه 18 ارديبهشت 1397 - 16:52

در حالی ائتلاف مقاومت و حزب‌الله در انتخابات پارلمانی لبنان توانسته (بر اساس نتایج اولیه) پیروز شود که این مسئله در رسانه‌های رژیم صهیونیستی بازتاب‌های مختلفی داشته است: از ابراز نگرانی برای احتمال وقوع جنگ تا توصیه به راضی شدن اسرائیل به این پیروزی.

العالم - لبنان

انتخابات پارلمانی لبنان برای اولین بار بر اساس قانون تناسبی و پس از 9 سال در روز یکشنبه (16 اردیبهشت) برگزار شد. نتایج غیر رسمی منتشر شده از نتایج انتخابات حاکی از آن است که حزب‌الله و متحدانش به آرایی مافوق پیش‌بینی‌ها در حوزه‌های مختلف دست پیدا کرده‌اند. (جزئیات بیشتر)

پیروزی مقتدرانه حزب‌الله و محور مقاومت در این انتخابات اما در رسانه‌های رژیم صهیونیستی بازتابی همراه با ترس و نگرانی به همراه داشت.

سرهنگ «نفتالی بنت» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی در اولین واکنش مقامات این رژیم تاکید کرد که انتظار این نتیجه را داشتند و اسرائیل بین حزب‌الله و دولت لبنان تفاوتی قائل نیست. (جزئیات بیشتر)

دبکا: جبهه دوم علیه اسرائیل

وبگاه امنیتی «دبکافایل» وابسته به منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در مطلبی ضمن ابراز تاسف از نتیجه انتخابات لبنان، نوشت که این مسئله جبهه دومی برای ایران بعد از سوریه علیه اسرائیل ایجاد می‌کند.

دبکا با بیان اینکه حزب‌الله و دیگر احزاب متحد به احتمال زیاد 80 کرسی از 128 کرسی پارلمان را به دست آورده‌اند، مدعی شد که ارتش اسرائیل به افکار عمومی صهیونیست‌ها هشدار داده که ایران، حزب‌الله و رزمندگان شیعه در حال آماده شدن در سوریه هستند تا مناطق شمالی فلسطین اشغالی را موشک‌باران کنند.

این وبگاه اطلاعاتی با ابراز نگرانی شدید از اینکه پیروزی حزب‌الله، محور مقاومت به رهبری ایران را تشجیع کرده، افزود آنها اکنون منتظر هستند تا اسرائیل را از دو جبهه هدف قرار دهند، یکی با موشک‌باران از خاک سوریه و دیگری با تهاجم زمینی از خاک لبنان.

نشریه «اسرائیل هیوم» در خبری با اشاره به این پیروزی نوشت که این مسئله نگرانی‌های عمومی از اینکه تقویت قدرت سیاسی حزب‌الله، باعث کشیده شدن اسرائیل به درگیری تمام عیار با ایران شود را افزایش داده است.

این نشریه با اشاره به اینکه حزب‌الله هم‌اکنون تعداد زیادی رزمنده برای حمایت از دولت سوریه و شکست دادن تروریست‌ها به این کشور اعزام کرده، نوشت حزب‌الله به وعده‌هایش برای پاکسازی سوریه از تروریست‌ها عمل کرده و اکنون می‌خواهد در جبهه اقتصادی نیز پیشرفت‌هایی که وعده داده بود را محقق کند.

جروزالم پست: استیلای ایران در منطقه

روزنامه «جروزالم پست» نیز با بیان اینکه پیروزی در انتخابات پارلمانی باعث تقویت بیش از پیش جایگاه حزب‌الله در دستگاه تصمیم‌گیری و اجرایی لبنان می‌شود، مدعی شد این مسئله نشان‌دهنده استیلای منطقه‌ای ایران در غرب آسیا، از مرزهای شرقی عراق تا دریای مدیترانه است.

این روزنامه با بیان اینکه نتایج این انتخابات نشان دهنده شکست مفتضحانه ائتلاف مورد حمایت غرب در برابر ائتلاف مورد حمایت ایران است، افزود پس از این انتخابات نیز نوبت انتخابات پارلمانی عراق در 12 می (22 اردیبهشت) است که احتمال می‌رود باز هم یک نخست‌وزیر حامی ایران از آن بیرون آید.

وبگاه «تایمز اسرائیل» نیز نوشت با منتشر شدن نتایج نهایی انتخابات، متحدان ایران در لبنان و سوریه قدرت جدیدی خواهند یافت. همچنین نشان خواهد داد که رای‌دهندگان سنّی در لبنان، در حال از دست دادن اعتماد و باور خود به حزب «المستقبل» و رهبر آن «سعد الحریری» نخست‌وزیر فعلی هستند.

هاآرتص: اسرائیل باید راضی باشد

روزنامه «هاآرتص» نیز در یادداشتی با بیان اینکه حزب‌الله اکنون از نتایج انتخابات راضی است، تاکید کرد تل‌آویو نیز باید از این وضعیت راضی باشد زیرا منفعت بزرگ این رژیم در ثبات لبنان است آنهم حتی در زمانی که حزب‌الله دولت را در اختیار داشته باشد.

هاآرتص با بیان اینکه هرچه لبنان بیشتر شکوفا شود، تهدیدات علیه اسرائیل کمتر می‌شود، نوشت که همکاری پیشین حزب‌الله با دولت به عنوان عامل بازدارنده برای وقوع درگیری عمل کرده و مانع حملات متقابل به شهروندان و زیرساخت‌های دو طرف شده است.

در انتخابات کنونی حدود 600 نامزد در قالب 77 لیست برای کسب 128 کرسی پارلمان با یکدیگر رقابت کردند که 83 نفر آنها زن بودند. مجموع کرسی‌های پارلمان لبنان 128 کرسی است و 64 کرسی به مسلمانان و 64 کرسی به مسیحیان و اقلیت‌ها تعلق خواهد گرفت .

بنا بر قانون جدید، لبنانِ هشت اُستانه، به 15 حوزه انتخاباتی تقسیم شد؛ شمال اول، شمال دوم، شمال سوم، بقاع اول، بقاع دوم، بقاع سوم، بیروت اول، بیروت دوم، جنوب اول، جنوب دوم، جنوب سوم، جبل لبنان اول، جبل لبنان دوم، جبل لبنان سوم، جبل لبنان چهارم.

اکنون با توجه به ائتلاف‌های جدیدی که پارلمان آینده لبنان را تشکیل می‌دهد باید منتظر ماند و دید روند انتخاب نخست‌وزیر و تشکیل دولت جدید لبنان به چه شکلی پیش می‌رود و این انتخاب‌ها چگونه بر تصمیم‌گیری‌ها در لبنان تأثیر می‌گذارد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها