تلاش برای متقاعد کردن ایران برای ماندن در برجام

تلاش برای متقاعد کردن ایران برای ماندن در برجام
سه شنبه 18 ارديبهشت 1397 - 20:13

اتحادیه اروپا از دیدار معاون موگرینی و نمایندگان تروئیکای اروپایی با عباس عراقچی در زمینه برجام و تلاش برای متقاعد کردن ایران برای باقی ماندن در برجام در صورت خروج آمریکا از توافق خبر داد.

العالم - ایران / سیاسی

اتحادیه اروپا از دیدار هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه نمایندگان کشورهای فرانسه، انگلیس و آلمان با عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران در بروکسل خبر داد.

اتحادیه اروپا اعلام کرده این دیدار در سطح مدیران سیاسی اتحادیه اروپا با هیات ایرانی به ریاست عباس عراقچی و در زمینه برجام برگزار شده است.

براساس این گزارش، کشورهای اروپایی در این دیدار بر حمایت خود از توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5 تاکید کرده‌اند.

خبرنگار خبرگزاری رویترز نیز درباره این دیدار به نقل از یک دیپلمات گزارش داده است که در این نشست اتحادیه اروپا تلاش کرده ایران را متقاعد کند تا در صورت خروج واشنگتن از برجام در این توافق باقی بماند و از آن خارج نشود.

در یک ماه گذشته همزمان با بالا گرفتن گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، سران کشورهای اروپایی به خصوص دولت‌های فرانسه و انگلیس برای راضی کردن ترامپ، از لزوم دستیابی به توافقی جدید بر مبنای برجام صحبت کرده‌اند. در توافق مد نظر این کشورها، باید علاوه بر فعالیت‌های هسته‌ای، دیگر موضوعات از جمله فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران هم محدود شده و محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای ایران ابدی شوند.

ایران هرگونه مذاکره مجدد در زمینه برجام و دیگر مسائل از جمله برنامه موشکی خود را قویا را رد کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا قرار است امشب تصمیم خود درباره تمدید یا عدم تمدید تعلیق تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای ایران را اعلام کند. عدم تمدید تعلیق تحریم‌ها عملا به معنای خروج آمریکا از این توافق خواهد بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها