پمپئو:به دنبال راه حلی واقعی علیه تهدید ایران هستیم

پمپئو:به دنبال راه حلی واقعی علیه تهدید ایران هستیم
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1397 - 05:50

وزیر خارجه آمریکا پس از تصمیم دونالد ترامپ در خروج از برجام گفت ما با متحدانمان کار می کنیم تا یک راه حل واقعی، جامع و پایدار برای تهدید ایران پیدا کنیم.

العالم-آمریکا

مایک پمپئو روز سه شنبه در بیانیه ای مطبوعاتی افزود: در حالی که ما از توافق ایران خارج می شویم، اما با متحدانمان در اروپا و سراسر جهان برای جلوگیری از گسترش سلاح هسته ای ایران، منافع مشترک داریم.

وی ادعا کرد: تلاش ما فراتر از تهدیدات هسته ای است و ما با شرکای خود برای برطرف کردن تهدید برنامه موشک بالستیک ایران، متوقف کردن فعالیت های تروریستی آن در سراسر جهان و جلوگیری از فعالیت های آن در خاورمیانه و دیگر مناطق همکاری خواهیم کرد.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: همانگونه که ما این تلاش جهانی را ایجاد می کنیم، تحریم ها تاثیر کامل خواهند داشت و به رژیم ایران یادآور می شویم که انزوای دیپلماتیک و اقتصادی نتیجه فعالیت های بی پروا و بدخواهانه آن است.

ادعاهای وزیر جدید و ضد ایرانی ترامپ در شرایطی مطرح می شود که بلافاصله پس از اعلام تصمیم بر خروج از برجام، جامعه بین المللی نسبت به آن واکنش نشان دادند و همگی بر بقای برجام و همکاری بدون آمریکا تاکید کردند که حاکی از انزوای آمریکا است نه ایران.

در همین حال، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران هم در سخنرانی خود پس از این تصمیم رئیس جمهوری آمریکا گفت: از این پس برجام توافقی بین ایران و پنج کشور امضا کننده آن خواهد بود.

رئیس شورای امنیت ملی کشور افزود: ملت ایران طبق اذعان آژانس بین المللی انرژی اتمی به تعهد خود وفادار بود؛ دولت ایران به همه تعهداتی که دربرجام بوده عمل کرده است اما امروز شاهد آن هستیم که کشوری که به تعهدات بین المللی احترام نمی گذارد کیست؟ برجام توافق بین ایران و آمریکا نبوده که آمریکا بخواهد اعلام کند از این توافق خارج می شود. برجام یک توافق چند جانبه و بین المللی بوده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها