دمشق: ایران از پیامدهای موضع خصمانه دولت آمریکا عبور ‌می‌کند

دمشق: ایران از پیامدهای موضع خصمانه دولت آمریکا عبور ‌می‌کند
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1397 - 07:51

وزارت خارجه سوریه اقدام دولت آمریکا در قبال برجام را به شدت محکوم و با جمهوری اسلامی ایران اعلام همبستگی کامل کرد.

العالم- سوریه 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه تصمیم خود را درباره «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) یا توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 اعلام کرد.

ترامپ ضمن اعلام خروج آمریکا از برجام مدعی شد که این اقدام، آمریکا را بسیار امن‌تر خواهد کرد.

وی با این ادعا که «این توافق در واقع به ایران اجازه داد غنی‌سازی اورانیوم را ادامه دهد و با گذشت زمان به آستانه گریز هسته‌ای برسد» مدعی شد: «در زمانی که آمریکا از بیشترین اهرم فشار برخوردار بود، این توافق فاجعه‌بار میلیاردها دلار پول که برخی از آنها پول نقد بودند در اختیار این حکومت- و رژیم تروریسم وحشتناک آن - قرار داد که برای من به عنوان یک شهروند آمریکا شرم‌آور بود».

در واکنش به این مسئله، وزارت خارجه سوریه این اقدام ترامپ را به شدت محکوم و با جمهوری اسلامی ایران اعلام همبستگی کامل کرد.

یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که سوریه اطمینان دارد که ایران می تواند از پیامدهای این موضع خصمانه دولت آمریکا عبور کند.

این منبع به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت که خروج واشنگتن از برجام بار دیگر ثابت کرد که آمریکا معاهدات و توافقات بین المللی را نادیده می‌گیرد و بدان پایبند نیست.

این منبع مذکور خاطر نشان کرد که واکنشهای بین المللی در محکومیت و ابراز انزجار از این تصمیم آمریکا، انزوای این کشور و نادرست بودن سیاستهای آن را نشان داد؛ سیاستهایی که میتواند تنشها را در جهان افزایش دهد.

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال 1394 به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند.

پربیننده ترین خبرها