واکنش متحدان عرب رژیم صهیونیستی به تصمیم ترامپ

واکنش متحدان عرب رژیم صهیونیستی به تصمیم ترامپ
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1397 - 08:26

شماری از مقام ها و دولت های عربی سه شنبه شب پس از اعلام ترامپ برای خروج از برجام، همسو با رژیم صهیونیستی از تصمیم رئیس جمهوری آمریکا استقبال کرده اند.

العالم ـ آسیا

بلافاصله پس از اعلام ترامپ مبنی بر خروج این کشور از توافق هسته ای و همزمان با تشکر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از رئیس جمهوری آمریکا برای این تصمیم، برخی مقام ها و دولت های عرب منطقه که روابط نزدیکی با آمریکا و رژیم صهیونیستی دارند با انتشار بیانیه ها و اظهاراتی در فضای مجازی از تصمیم ترامپ استقبال کردند.
عربستان سعودی: ریاض از تحریم های ایران حمایت می کند
به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، دولت این کشور با صدور بیانیه ای ادعا کرده، ایران از درآمدهای ناشی از توافق هسته ای برای به خطر انداختن امنیت منطقه از طریق توسعه موشک های بالستیک و حمایت از گروه های تروریستی استفاده کرده است.
عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان نوشته، عربستان از تصمیم ترامپ برای خروج از برجام و اعمال تحریم ها علیه تهران حمایت می کند. ما با شرکای خود برای مقابله با تهدیدات و سیاست های تهاجمی ایران همکاری می کنیم.
ثامر السبهان وزیر امور کشورهای خلیج فارس هم در توئیتی نوشته، خروج آمریکا از توافق هسته ای موجب بازگشت امور به راه درست و جلوگیری از اقدامات غیرمسئولانه ایران در منطقه است.
خالدبن سلمان سفیر عربستان سعودی در آمریکا در توییتی خاطرنشان کرده، تدابیر اتخاذ شده علیه نظام ایران متوجه مردم ایران یا گروه خاصی نمی شود. وی مدعی شده، نظام ایران درآمدهای خود را برای رفاه مردم و بهبود معیشت آن ها هزینه نمی کند، بلکه برای دخالت شرورانه خود در منطقه هزینه می کند.
ابراز خرسندی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس
«عبداللطیف بن راشد الزیانی» در اطلاعیه ای از تصمیم ترامپ برای اعمال مجدد تحریم علیه ایران ابراز خرسندی و ادعا کرده، این اقدام مانع دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی می شود.
حمایت بحرین از تصمیم ترامپ
خبرگزاری رسمی بحرین گزارش داده، وزارت خارجه این کشور از تصمیم ترامپ برای خروج از برجام و اعمال تحریم های شدید حمایت می کند.
وزارت خارجه بحرین خاطرنشان کرده، تصمیم ترامپ برای خروج از توافق هسته ای (برجام) بیانگر تعهد آمریکا برای مقابله با سیاست های ایران و تلاش های مستمر این کشور برای صدور تروریسم در منطقه است.
«خالدبن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین در توئیتی از اقدام ترامپ حمایت کرده و نوشته، بحرین از خروج آمریکا از توافق هسته ای و تشدید تحریم ها خوشحال است.
استقبال امارات از خروج ترامپ از برجام 
به گزارش خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی (وام)، وزارت خارجه امارات با استقبال از تصمیم رئیس جمهوری آمریکا در خصوص خروج از توافق هسته ای (برجام) اعلام کرده، توافق هسته ای کشورهای غربی با ایران مانع دستیابی ایران به سلاح اتمی در آینده نمی شد.
انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی نیز در توییتی از تصمیم ترامپ برای خروج از برجام حمایت کرده و آن را ستوده است.
تشکر وزارت خارجه مصر از ترامپ

وزارت خارجه مصر اعلام کرده، قاهره با دقت و اهتمام تمام، تصمیم آمریکا برای خارج شدن از توافق هسته ای امضاشده میان گروه 1+5 و ایران را دنبال می کند و از ایران می خواهد به تعهدات بین المللی خود در مورد برنامه هسته ای پایبند باشد.
این درحالی است که دولت های اروپایی و بسیاری از کارشناسان آمریکایی تصمیم ترامپ برای خروج از توافق هسته ای را یک عمل غیردیپلماتیک خوانده و به شدت به تصمیم وی اعتراض کرده اند.
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا سه شنبه شب (18 اردیبهشت 1397) در سخنانی از خروج این کشور از توافق بین المللی ایران و 1+5 و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران خبر داد.
این تصمیم آمریکا با مخالفت صریح اتحادیه اروپا روبرو شد. فدریکا موگرینی در سخنانی پس از اظهارات ترامپ گفت که اروپا به همکاری با ایران و ماندن در برجام ادامه خواهد داد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در سخنان در واکنش به خروج آمریکا از برجام اعلام کرده که جمهوری اسلامی ایران که همواره به تعهدات خود عمل کرده است، همچنان در برجام باقی می ماند.
رئیس جمهوری ایران گفته، اگر برجام کاغذی باشد که منافع مردم ایران را تامین نکند، راه روشنی خواهیم داشت.

پربیننده ترین خبرها