مسکو: به قطعنامه شورای امنیت درباره برجام پایبند می‌مانیم

مسکو: به قطعنامه شورای امنیت درباره برجام پایبند می‌مانیم
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1397 - 16:40

معاون وزیر دفاع روسیه تأکید کرد که مسکو پس از خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای ایران همچنان به قطعنامه شورای امنیت درباره برجام پایبند خواهد ماند.

العالم- روسیه

«الکساندر فومین» معاون وزیر دفاع روسیه امروز چهارشنبه تأکید کرد، خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران (برجام) هیچ تأثیری بر عملکرد مسکو در پایبندی به قطعنامه شورای امنیت درباره تهران نخواهد داشت.

بنا بر این گزارش، فومین در گفت‌وگو با خبرگزاری «اینترفکس» گفته است، روسیه در حال حاضر هیچ تسلیحات تهاجمی در اختیار ایران قرار نخواهد داد و تأمین چنین تجهیزاتی صرفا ممکن است بعد از لغو تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران صورت گیرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه با به زبان آوردن ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران و متهم کردن تهران به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای، اعلام کرد که توافق هسته‌ای ایران فاجعه‌بار است و واشنگتن دیگر در آن نخواهد ماند.

وی تاکید کرد که سخت‌ترین تحریم‌ها علیه ایران را بازمی‌گرداند و پس از آن اگر سران تهران خواستند برای توافق جدید مذاکره کنند، او آماده است. 

پس از امضای توافق هسته‌ای میان تهران و گروه 1+5 در ماه جولای سال 2015 میلادی، شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که با لغو قطعنامه های پیشین علیه ایران، برجام را نیز تأیید می‌کرد.

«سرگئ لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه تأکید کرده بود که مسکو به توافق هسته‌ای ایران پایبند است.

معاون وزیر دفاع روسیه علاوه بر این به موضوع تأمین سامانه‌های پدافند هوایی برای سوریه نیز اشاره کرد و گفت مسکو هنوز درباره تحویل احتمالی این سامانه‌ها به دمشق تصمیم‌گیری نکرده است.

وی افزود: پس از آنکه تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ شود، این سامانه‌ها در اختیار سوریه قرار خواهند گرفت و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

حدود 10 روز پیش، روزنامه کامرسانت روسیه به نقل از منابع دیپلماتیک و نظامی روس اعلام کرده بود که مسکو به زودی سامانه‌های پدافند موشکی اس-300 در اختیار دمشق قرار خواهد داد که بنا به گفته این منابع قرار بود این سامانه‌ها بدون پرداخت هزینه‌ در اختیار سوریه قرار گیرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها