رژیم صهیونیستی مراسم مقدماتی سالگرد اشغال فلسطین را در قاهره جشن گرفت

رژیم صهیونیستی مراسم مقدماتی سالگرد اشغال فلسطین را در قاهره جشن گرفت
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1397 - 17:19

سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره پایتخت مصر سه شنبه شب مراسم مقدماتی هفتادمین سالگرد اشغال فلسطین را که سالگرد نکبت نامیده می شود، جشن گرفت.

العالم - مصر

وزارت امور خارجه رژیم اشغالگر صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرد: سفارت اسرائیل در مصر سه شنبه شب مراسم مقدماتی هفتادمین سالگرد استقلال اسرائیل [هفتادمین سالگرد اشغال فلسطین] را در یکی از هتل های میدان التحریر در مرکز قاهره جشن گرفت.

وزارت خارجه رژیم اشغالگر اعلام کرد: در این مراسم گروهی از دیپلمات ها، تجار و نمایندگان دولت مصر حضور داشتند.

داوید گوورین سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره در این مراسم گفت : ما شاهد بروز تغییر در نحوۀ برخورد کشورهای عربی با اسرائیل هستیم و می بینیم که کشورهای عربی اسرائیل را دشمن نمی دانند بلکه متحد خود در ایجاد واقعیتی جدید و بهتر در منطقه می دانند واقعیتی که مبتنی بر صلح و توسعۀ اقتصادی خواهد بود.  

فعالان مصر با محکوم کردن این مراسم، خواستار تحریم چنین مراسم های ضد فلسطینی شدند.

فلسطینی ها روز 15 آوریل هر سال با برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز سالگرد اشغال فلسطین را زنده نگه می دارند و نمایشگاه های فرهنگی برای تأکید بر حق بازگشت آوارگان برگزار می کنند.  

کاربران تویتر در مصر از مردم خواسته اند که از تردد به هتلی که در آن مراسم مقدماتی سالگرد اشغال فلسطین برگزار شد و مراسم اصلی نیز روز 15 آوریل برگزار خواهد شد، امتناع کنند. کاربران مصری برگزاری مراسم ضد فلسطینی در یکی از هتل های کشورشان را جریحه دار کردن احساسات مردم مصر و سازش با رژیم اشغالگر اسرائیل دانستند.   

دولت مصر تاکنون واکنشی به برگزاری مراسم ضد فلسطینی نشان نداده است، روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت در بیانیه ای اعلام کرد: سفارت اسرائیل در قاهره پس از سال ها برگزاری مراسم های کوچک توانست مراسمی بزرگ برای جشن گرفتن سالگرد استقلال اسرائیل با حضور مسئولان مصری، خبرنگاران ، تجار و  فرهنگیان (بدون ذکر نام آنها) برگزار کند.

آحارونوت افزود: سفارت اسرائیل در قاهره از یک دهۀ پیش نمی توانست مراسمی به این مهمی را برگزار کند.  

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها