عمان : رویارویی با ایران به نفع آمریکا نیست

عمان : رویارویی با ایران به نفع آمریکا نیست
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1397 - 17:08

وزارت خارجه سلطان نشین عمان روز چهارشنبه در واکنش به تصمیم آمریکا برای خروج از برجام، در بیانیه ای اعلام کرد : به اعتقاد مسقط انتخاب گزینه تقابل و رویارویی به نفع هیچ یک از دو کشور ایران و آمریکا نیست

العالم - عمان

در این بیانیه، آمده است : عمان روابط خوبی با دو کشور آمریکا و جمهوری اسلامی ایران دارد و ضمن رصد تحولات مربوط به خروج آمریکا از برجام، تلاش های خود برای حفظ ثبات و امنیت در منطقه را به کار خواهد گرفت.

وزارت خارجه عمان تاکید کرد : ما معتقدیم امریکا و ایران هر دو به لزوم برقراری صلح در منطقه اهتمام دارند و انتخاب گزینه تقابل و رویارویی به نفع هیچ کدام از طرفین نیست.

عمان در بیانیه خود همچنین از تصمیم پنج کشور انگلیس ، فرانسه ، آلمان ، چین و روسیه برای باقی ماندن در برجام قدردانی کرد.

پیش از عمان، کویت و قطر هم ضمن حمایت از برجام، نقش این توافقنامه را در حفظ صلح و ثبات منطقه مهم ارزیابی کردند. 

تصمیم سه شنبه شب ترامپ برای خروج از برجام با مخالفت گسترده جهانی از سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا، چین و روسیه گرفته تا کشورهای منطقه و جهان و حتی سیاستمداران معقول داخل آمریکا روبرو شد و تنها شمار اندکی از رژیم های منطقه از جمله رژیم صهیونیستی، عربستان، بحرین و امارات از آن استقبال کردند.

جمهوری اسلامی ایران با اعلام با ابراز خرسندی از کم شدن شر آمریکا از سر برجام، اعلام کرد: تا زمانی که این توافق نامه به انتظارات تهران پاسخ مناسبی بدهد در آن باقی خواهد ماند

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها