پژوهشگر سياسي سوري مطرح کرد :

زندان بزرگی به نام امارات

زندان بزرگی به نام امارات
پنج‌شنبه 12 مرداد 1391 - 14:11

العالم، بيروت - پژوهشگر سياسي لبناني ، گفت: امارات قسمتي از زندان بزرگ جزيره العرب است كه در آن مردم در برابر رژيمي قرون وسطايي براي دستيابي حداقل آزادي مبارزه مي کنند.

" وفيق ابراهيم"روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم،افزود: افزايش دستگيري مخالفان و سركوب آنان در امارات پس از آن صورت گرفت كه رژيم ابوظبي خود را در برابر مرحله اي دشوار يافت لذا تلاش مي كند به هر وسيله مردم را سركوب كند.

وفيق ابراهیم ادامه داد: در كشورهايي مانند امارات، حقوق بشر و حقوق اجتماعي نادیده گرفته می شود و دینمداری نیز ممنوع است ؛ اما مردم اين كشور از فضاي عربي و ارتباطات تاثير پذيرفته و به همين دليل نمي توان در آن مانع از نشر انديشه هاي سياسي شد.

پژوهشگر سياسي لبنانی،درباره سكوت آمريكا نسبت به وضعيت حقوق بشر در كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس گفت: واشنگتن بقاي رژيمهاي مزبور را مي خواهد چون نفت، بازار كالاهاي آمريكايي و حضور راهبردي در پایگاه های نظامی را براي كاخ سفيد فراهم كرده اند.   

وفيق ابراهیم افزود : در كشورهاي عضو شورای همکاری خلیج فارس سیستم حزبی وجود ندارد؛ همچنين در این کشورها انديشه هاي ديني وهابي رسوخ کرده که حداقل حقوق بشر را نيز تحمل نمي كنند. 

2-16:08 

 



پربیننده ترین خبرها