حماس: اگر میلیون‌ها شهید تقدیم کنیم هرگز از قدس دست برنخواهیم داشت

حماس: اگر میلیون‌ها شهید تقدیم کنیم هرگز از قدس دست برنخواهیم داشت
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1397 - 23:05

رئیس دفتر حماس در نوار غزه از مخالفت این جنبش با برخی میانجیگری‌ها برای توقف راهپیمایی‌های بازگشت پرده برداشت.

العالم - فلسطین اشغالی

 به نقل از پایگاه عربی 21، "یحیی السنوار" رئیس دفتر جنبش حماس در نوار غزه گفت که راهپیمایی‌های بازگشت تا تحقق اهداف خود ادامه خواهد یافت.

وی طی سخنانی در دیدار با جمعی از نخبگان جوان در غزه گفت: راهپیمایی‌های بازگشت با هدف بازگردندان توازن به مسأله فلسطین و قرار دادن آن در کانون توجهات پس از آنکه تحت تاثیر بحران‌های منطقه قرار گرفته بود، برگزار شده است.

السنوار تاکید کرد: جوانانی که در مدت 11 سال در غزه تحت محاصره بودند، در جریان راهپیمایی‌های بازگشت، شگفتی آفریدند و طی روزهای آینده نیز به این کار ادامه خواهند داد.

این رهبر حماس در ادامه اظهار داشت: ملت فلسطین با آگاهی و اصرار بر ادامه راهپیمایی‌ها در دل رژیم صهیونیستی رعب و وحشت ایجاد کرد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه حماس برخی میانجیگری‌ها برای توقف راهپیمایی‌های بازگشت را رد کرده است، افزود: هیچ کس نمی‌تواند که آنچه را که ما نمی‌خواهیم بر ما تحمیل کند و ما آنچه را که با اصول و اهداف ملیمان سازگار نیست، نخواهیم پذیرفت.

السنوار افزود: ما چند روز بیشتر تا روز 14 می (24 اردیبهشت) که در آن روز سالروز نکبت (تاسیس رژیم صهیونیستی) با انتقال سفارت آمریکا به قدس همزمان می‌شود، فاصله نداریم و می‌خواهیم به دنیا ثابت کنیم که هرگز از اصولمان و قدسمان حتی  اگر میلیون‌ها شهید تقدیم کنیم، دست برنخواهیم داشت. ما هرگز اجازه کوتاهی در قبال حق بازگشت، قدس و حقمان در برخورداری از کرامت در نوار غزه را نخواهیم داد.

پیش از این هیئت ملی عالی راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره در نشستی خبری از ادامه آمادگی‌ها برای برگزاری راهپیمایی میلیونی در  نوار غزه طی روزهای 24 و 25 اردیبهشت خبر داد.

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه روز جمعه 30 مارس (10 فروردین) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند و از آن زمان تاکنون دستکم 45 شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و بیش از 6 هزار تن نیز زخمی شدند

تسنیم

پربیننده ترین خبرها