خبرنگار العالم گزارش داد؛

جزئیاتی جدید از شلیک 67 موشک سوری به مواضع صهیونیست ها/ 80 درصد موشک های اسرائیلی توسط پدافند سوریه هدف قرار گرفت + فیلم

پنج‌شنبه 20 ارديبهشت 1397 - 11:20

در پی حملات متقابل سوریه و رژیم اشغالگر اسراییلی، شب گذشته به یک شب موشکی بدل شد.

العالم . سوریه

مدیر دفتر العالم در سوریه گزارش داد که رژیم اشغالگر چندین موشک به مناطق مختلفی در خاک سوریه شلیک کرد؛ اما سامانه پدافند هوایی سوریه هشتاد درصد از آنها را هدف قرار داد.

حسین مرتضی به نقل از منابع آگاه، شلیک حدود 67 موشک به مواضع نظامی اسراییلی در جولان اشغالی را تایید کرد که این امر نوعی سردرگمی نزد رژیم صهیونیستی ایجاد کرد؛ و به رسانه ها و فرماندهان نظامی دستور داده شد تا از مواضعی که مورد اصابت قرار گرفتند و خسارتهای وارده سخنی نگویند و این اطلاعات محرمانه باقی بماند.

خبرنگار العالم اظهار داشت که ضربه ای که رژیم اسراییل از سوریه متحمل شد، مواضع نظامی حساس در جولان اشغالی را هدف قرار داد و رژیم اشغالگر را سردرگم کرد و سبب شد تا مواضع سوریه مانند خان ارمله و حضر در حومه قنیطره و نیز جمرایا و ریف دمشق و برخی مواضع دیگر را  هدف قرار دهد. سخنگوی رژیم صهیونیستی نیز ضمن ادعای وجود پایگاه هایی متعلق به ایران و حزب الله در سوریه، تهدید کرد که این پایگاه ها را هدف خواهند گرفت.

حسین مرتضی توضیح داد که رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا اماکن حساسی در سوریه هدف قرار دهد اما پدافند هوایی سوریه با آنها مقابله کرد و متجاوزان در تحقق اهداف خود ناکام ماندند و فقط مرکز رادار و برخی انبارهای سلاح هدف قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد که این نخستین بار پس از دهها سال است که رژیم اشغالگر با این تعداد گسترده از موشک هدف قرار میگیرد؛ از این رو رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا به طور گسترده پاسخ دهد و از وقوع معادله ای جدید در معادلات نظامی جلوگیری کند.

در حال حاضر دو طرف، تحرکات یکدیگر را با دقت و احتیاط، زیر نظر دارند؛ صف آرایی گسترده ای در جولان اشغالی برقرار است و تانکهای اسراییلی و هواپیماهای شناسایی در حال حرکت هستند.

210 

پربیننده ترین خبرها