عراق؛ انتخاب چهارم

تدابیر امنیتی بغداد برای برگزاری انتخابات پارلمانی در 22 اردیبهشت

تدابیر امنیتی بغداد برای برگزاری انتخابات پارلمانی در 22 اردیبهشت
پنج‌شنبه 20 ارديبهشت 1397 - 11:32

دولت فدرال عراق، تدابیری امنیتی برای برگزاری انتخابات پارلمانی در روز شنبه آتی اندیشیده است.

العالم - عراق

قرار است انتخابات پارلمانی عراق در داخل این کشور روز شنبه؛ 12 می (22 اردیبهشت) برگزار شود و به دلیل تهدیدهای امنیتی متعدد علیه این انتخابات، دولت فدرال، تدابیری را برای برگزاری آن در بستری آرام اندیشیده است.

هیأت گذرگاه‌های مرزی عراق اعلام کرد که قرار است از نیمه شب جمعه، کلیه فرودگاه‌ها و گذرگاه‌های مرزی به مدت 24 ساعت بسته باشد.

یک منبع در وزارت کشور عراق نیز پیش از این اعلام کرده بود که از ساعت 12 شب جمعه تا 12 شب شنبه، کلیه گذرگاه‌ها بسته خواهند ماند.

این نخستین انتخابات عراق پس از شکست داعش است که از سال 2014، مساحت زیادی از عراق را اشغال کرده بود و اکنون نیز هسته‌های خاموش آن در برخی از مناطق صحرایی این کشور و نقاط مرزی مشترک با سوریه، پنهان است و تهدید کرده است که رای‌دهندگان و نامزدهای انتخاباتی را هدف قرار خواهد داد.

از سوی دیگر، برخی منابع آگاه به پایگاه خبری «موازین نیوز» اعلام کردند که بغداد، پایتخت عراق از نیمه شب جمعه تا نیمه شب شنبه، یعنی تا پایان انتخابات، قانون منع آمد و شب برقرار خواهد شد تا انتخابات در آرامش و امنیت برگزار شود.

امروز و فردا (20 و 21 اردیبهشت) نیز، انتخابات پارلمانی عراق برای اتباع این کشور در کشورهای دیگر و نیز نیروهای امنیتی این کشور، برگزار خواهد شد.

منابع خبری عراقی از آغاز رأی‌گیری از نیروهای امنیتی عراق و همچنین اتابع عراق در دیگر کشورها برای چهارمین دور انتخابات پارلمانی خبر دادند.

رأی ‌گیری از نیروهای امنیتی در بغداد و تمامی شهرهای عراق صورت می‌پذیرد تا آن‌ها در روز انتخابات که قرار است در روز شنبه هفته آینده برگزار شود، آماده باشند و صرفا به کار تأمین امنیت بپردازند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها