هشدار سازمان پزشکان مدافع حقوق بشر درباره بحرین

هشدار سازمان پزشکان مدافع حقوق بشر درباره بحرین
جمعه 13 مرداد 1391 - 04:42

سازمان پزشکان مدافع حقوق بشر در گزارشي با هشدار درباره پيامدهاي وخيم اقدام رژيم آل‌خليفه در استفاده به ميزان زياد و مستمر از انواع گازهاي سمي و اشک‌آور عليه شهروندان معترض اين کشور هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان پزشکان مدافع حقوق بشر درباره اقدام رژیم آل‌خلیفه در زیاده‌روی در استفاده کردن از گازهای سمی علیه شهروندان معترض این کشور هشدار داد و محاکمه مسئولانی شد که دستور استفاده از این گازها را صادر کرده‌اند.


سازمان پزشکان مدافع حقوق بشر در گزارشی با عنوان «استفاده از گاز اشک آور به عنوان سلاح» هشدار داد نیروهای رژیم بحرین از گاز اشک آور به مقدار بسیار زیاد در اماکن بسته استفاده می‌کنند که این امر گاه منجر به مرگ زودهنگام معترضان می‌شود.


در گزارش سازمان پزشکان مدافع حقوق بشر تاکید شده است استفاده زیاد و مستمر از گازهای سمی و اشک آور در بحرین در ۱۰۰ اخیر بی‌سابقه است. از این رو، این سازمان درباره اثرات شناخته شده و ناشناخته این گازها بر سلامتی شهروندان بحرینی هشدار می‌دهد. 


سازمان پزشکان مدافع حقوق بشر در گزارش خود می‌افزاید استفاده بیش از حد از مواد شیمیائی سمی علیه شهروندان بحرینی برخی اوقات جان آن‌ها را به خطر انداخته است و اعضای سازمان پزشکان مدافع حقوق بشر اثرات مواد شیمیائی سمی را مشاهده کرده‌اند. علاوه بر این، شلیک گلوله‌های حاوی گاز اشک آور به سوی شهروندان بحرینی از مسافت نزدیک منجر به بروز جراحت در ناحیه سر و دست و پای آن‌ها شده است.


سازمان پزشکان مدافع حقوق بشر در ادامه تاکید کرد استفاده از گازهای اشک آور طبق معیارهای سازمان بهداشت جهانی و قانون بین‌الملل شکنجه، مجازات سخت و برخورد غیرانسانی محسوب می‌شود.


این سازمان در گزارش خود افزوده است استفاده از گازهای اشک آور به مدت ۱۸ ماه در بحرین غیرقابل قبول است و رژیم آل خلیفه باید مانع هر گونه حمله نیروهای خود به شهروندان بحرینی شود. 
سازمان پزشکان مدافع حقوق بشر خواستار تشکیل کمیته‌ای مستقل برای تحقیق درباره استفاده از گازهای اشک آور در بحرین شد و اعلام کرد: باید کمیته‌ای شامل شخصیت‌های حقوقی برای تحقیق درباره استفاده نیروهای رژیم بحرین از انواع مواد شیمیائی سمی و اثرات این مواد در سلامت شهروندان بحرینی تشکیل شود.


این سازمان همچنین خواستار توقف صادرات گاز اشک آور به بحرین و محاکمه مسئولان بحرینی متهم به صدور دستور استفاده از گاز اشک آور شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها