احتمال استیضاح ترامپ به دلیل خروج آمریکا از برجام

احتمال استیضاح ترامپ به دلیل خروج آمریکا از برجام
پنج‌شنبه 20 ارديبهشت 1397 - 14:19

ماکسین واترز نماینده دمکرات ایالت کالیفرنیا روز چهارشنبه گفت که استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تنها گزینه دمکرات ها در برخورد با تصمیم وی برای خروج از توافق هسته ای ایران است.

العالم - آمریکا

ماکسین واترز نماینده دمکرات ایالت کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا در توییتی نوشت: ترامپ فکر می کند از مذاکره کنندگان هسته ای و متحدان آمریکا یعنی فرانسه، آلمان و انگلستان که این هفته بیانیه مشترکی را در محکومیت تصمیم ترامپ برای خروج از برجام منتشر کردند، «بهتر می داند». 

واترز توییت کرد: «ترامپ که آمریکا را هرچه بیشتر در انزوا فرو می برد، فکر می کند از مذاکره کنندگانمان و تمامی متحدان جهانی ما که با توافق ایران موافقت کردند، بهتر می داند. تا کی باید از خودشیفتگی و رفتار خودخواهانه او رنج ببریم؟ استتیضاح تنها پاسخ موجود است.» 

هیل در ادامه تصریح کرد: نمایندگان دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا مدت هاست که درصدد معرفی بندهای استیضاح ترامپ برآمده اند؛ جنبشی که با استقبال رهبران این حزب روبه رو نشد. 

نانسی پلوسی رهبر حزب اقلیت های مجلس نمایندگان آمریکا و دیگر دمکرات های برجسته ماه ها در راستای خنثی کردن تلاش ها برای پیگیری فرآیند استیضاح رئیس جمهوری آمریکا کوشیدند. پلوسی ماه گذشته از تلاش های واترز و دیگر دمکرات ها برای استیضاح ترامپ با عنوان هدیه ای به جمهوریخواهان در آستانه انتخابات میان دوره مجلس نام برد که در ماه نوامبر (آبان-آذرماه) برگزار می شود. 

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ سه شنبه (18 اردیبهشت ماه) طی یک سخنرانی در کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا از توافق هسته ای با ایران خارج می شود؛ اقدامی که با انتقاد گسترده از سوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سران کشورهایی چون انگلیس، فرانسه و آلمان روبه رو شد. 
 

پربیننده ترین خبرها