معاون وزیر خارجه سوریه:برای مقابله با هر تجاوز اسرائیل آماده هستیم

معاون وزیر خارجه سوریه:برای مقابله با هر تجاوز اسرائیل آماده هستیم
پنج‌شنبه 20 ارديبهشت 1397 - 15:57

«فیصل المقداد» قائم مقام وزیر امورخارجه سوریه امروز(پنجشنبه) و ساعاتی بعداز حمله های موشکی متقابل سوریه و رژیم صهیونیستی در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا تاکید کرد که کشور متبوعش برای مقابله با هرگونه حمله و تجاوز این رژیم آمادگی کامل دارد.

العالم - سوریه

المقداد به تجاوز بامداد امروز رژیم اشغالگر صهیونیستی به خاک سوریه اشاره و تاکید کرد: سوریه در هر زمانی پاسخ محکمی به متجاوزان اسرائیلی می دهد.
وی در ادامه گفت وگو با ایرنا که بخش اول آن امروز منتشر می شود، خطاب به رژیم صهیونیستی و آمریکائی ها خاطرنشان کرد: پیامد اینگونه حملات رژیم صهیونیستی متوجه وزارت دفاع آمریکا است زیرا آمریکائی ها با رها کردن اسرائیل در خاورمیانه سبب نا امنی در منطقه و جهان هستند. 

** در مقابل حمله های اسرائیل سکوت نمی کنیم
معاون وزیر خارجه سوریه تصریح کرد:سوریه در مقابل حملات اسرائیل سکوت اختیار نمی کند و با تمام تجهیزات به آن پاسخ می دهد، همانطور که بامداد امروز این کار را انجام داد. 
المقداد اظهار داشت: سوریه که در حال مقابله با نقشه های شوم رژیم صهیونیستی است و از مردم مظلوم فلسطین و قدس دفاع می کند در معرض حمله های این رژیم قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه« ایستادگی سوریه در مقابل تجاوزهای رژیم صهیونیستی ادامه می یابد»، تاکید کرد:مقاومت های سوریه به افزایش روز افزون دشمنی رژیم صهیونیستی با ما منجر شده است.
معاون وزیر خارجه سوریه در پاسخ به سوالی گفت:خیلی از سلاح هایی که ارتش سوریه علیه رژیم صهیونیستی استفاده می کند داخلی هستند.
المقداد با اشاره به قرار گرفتن سوریه در جبهه مقاومت ضد رژیم جعلی صهیونیستی ، افزود: حمله های ارتش صهیونیستی به سوریه مساله جدیدی نیست و دشمنی صهیونیست ها و غربی ها و آمریکا با کشورهای مستقل منطقه طبیعی است. 

** نقش سعودی در منطقه منفی است
وی با بیان اینکه « نقش آل سعود در منطقه منفی است»، خاطرنشان کرد: عربستان که خود را کشور مسلمان می خواند، به یک دوست برای رژیم اشغالگر اسرائیل شده و امروز روابط آل سعود بااین رژیم بهتر از رابطه با کشورهای حوزه خیلج فارس است. 
معاون وزیر خارجه سوریه به حمله اخیر آمریکا ، فرانسه و انگلیس به خاک کشورش اشاره کرد و گفت: این حمله برای حمایت از تروریست ها و رژیم صهیونیستی و شکستن اقتدار و توان محور مقاومت و سوریه صورت گرفت.
المقداد تاکید کرد که مشاوران نظامی ایران به سوریه در جنگ علیه تروریست ها کمک می کنند و به همین دلیل آمریکا و همپیمانانش در منطقه وجهان به ویژه رژیم صهیونیستی و سعودی نگران و عصبانی هستند.
بر اساس این گزارش، چند انفجار شدید بامداد امروز مناطق مختلف پایتخت سوریه را به لرزه درآورد و صدای آن در سراسر دمشق شنیده شد. 
همزمان با این انفجارها، سامانه های ضد هوایی سوریه فعال شد و پدافند هوایی ارتش سوریه تعدادی از موشک های شلیک شده از سوی رژیم صهیونیستی به دمشق را رهگیری و منهدم کرد. 
رژیم صهیونیستی ساعتی قبل نیز با توپخانه شهر البعث واقع در منطقه القنیطره در جنوب سوریه را هدف قرار داد. 
به گزارش اسپوتنیک ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که 20 فروند موشک از خاک سوریه به سمت بلندی های جولان اشغالی شلیک شده است.
وزارت دفاع روسیه تایید کرد که ارتش سوریه دست کم نیمی از موشک های شلیک شده توسط ارتش اسرائیل را رهگیری و منهدم کرده است. 

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها