زمان دیدار ترامپ و کیم

زمان دیدار ترامپ و کیم
پنج‌شنبه 20 ارديبهشت 1397 - 19:28

رهبر آمریکا که مشاورش از پیگیری مدل لیبی برای کره شمالی می‌گوید و خودش هم به ادامه اعمال فشار حداکثری به کره شمالی معتقد است، یک ماه دیگر در سرزمینی بی‌طرف با کیم جونگ اون دیدار می‌کند.

العالم - آمریکا

 «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی 22 خرداد با یکدیگر دیدار می‌کنند.

هنوز گزارش رسمی از محل این دیدار منتشر نشده ولی دیروز شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از 2 منبع گفته بود که این دیدار در سنگاپور انجام خواهد گرفت.

کره شمالی که قول خلع ید اتمی خود را به آمریکا داده، در راستای اقدامات حاکی از آمادگی برای تعامل با واشنگتن، دیروز 3 آمریکایی بازداشت شده را در پیونگ یانگ به «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور تحویل داد؛ این 3 زندانی سابق با استقبال و خانواده‌اش در فرودگاه واشنگتن روبرو شدند.+

پس از دیدار رهبر کره شمالی و رئیس‌جمهور کره جنوبی در منطقه حائل مرزی دو کره و قول طرف شمالی به پیگیری رویه خلع سلاح اتمی، ترامپ که تا پیش از آن با القاب توهین‌آمیز از کیم جونگ اون یاد می‌کرد، به ناگاه گفت که «از نظر من وی انسان قابل احترامی است.»

ترامپ البته با همه این ژست‌های محترمانه، گفته که در عمل رفتار آمریکا تغییری نکرده و تا زمان برداشته شدن گام واقعی از سوی کره برای خلع سلاح اتمی، سیاست فشار حداکثری ادامه خواهد یافت.

پیش از این «جان بولتون» مشاور امنیت ملی ترامپ هم فاش کرده بود که آمریکا در تعامل با کره شمالی، تکرار مدل لیبی را در سر دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها