دبیرکل سازمان ملل خواستار توقف تنش ها در سوریه شد

دبیرکل سازمان ملل خواستار توقف تنش ها در سوریه شد
پنج‌شنبه 20 ارديبهشت 1397 - 23:11

 دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از حملات متقابل بامداد پنج شنبه بین سوریه و رژیم صهیونیستی، از همه طرف ها خواست تا تنش ها را متوقف کنند.

العالم - اروپا

استفان دوجاریک روز پنج شنبه در نشست خبری خود بیانیه آنتونیو گوترش را قرائت کرد که در آن آمده بود نگرانی شدید خود را نسبت به حملات موشکی از سوریه به مواضع اسراییل و حملات تلافی جویانه نیروهای دفاعی اسرائیل متعاقب حمله روز یکشنبه 6 ماه مه اعلام می کند.

وی افزود: مسئولان سازمان ملل متحد با ارتش سوریه و نیروهای اسرائیلی در تماس هستند و از هر دو طرف می خواهند حداکثر خویشتنداری را داشته باشند و از تعهدات خود بر سر توافق پرهیز از درگیری نظامی تبعیت کنند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اضافه کرد: گوترش هر اقدام تحریک آمیز برای ایجاد درگیری ها را پذیرفتنی ندانسته و خواستار پایان تمام اعمال خصمانه به منظور جلوگیری از رنج و آلام غیرنظامیان شده است.

دوجاریک یادآور شد: دبیر کل سازمان ملل متحد پشتیبانی بی نظیر از تلاش ها برای ثبات درازمدت در خاورمیانه انجام می دهد و همچنان تاکید می کند که راه حل سوریه باید از طریق سیاسی و گفت و گو مطابق قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد دنبال شود.

وی اظهار کرد: گوترش در بیانیه خود از اعضای شورای امنیت خواسته است به مسئولیت خود بر اساس منشور ملل متحد عمل کنند و او در کنار آنها در این زمینه ایستاده است.

براساس اخبار منتشره، چند انفجار شدید بامداد امروز مناطق مختلف پایتخت سوریه را به لرزه درآورد و صدای آن در سراسر دمشق شنیده شد. 

همزمان با این انفجارها، سامانه های ضد هوایی سوریه فعال شد و پدافند هوایی ارتش چندین فروند از موشک های شلیک شده از سوی رژیم صهیونیستی به دمشق را رهگیری و منهدم کرد. 

رژیم صهیونیستی ساعتی قبل نیز با توپخانه شهر البعث واقع در منطقه القنیطره در جنوب سوریه را هدف قرار داد. 

به گزارش اسپوتنیک ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که 20 فروند موشک از خاک سوریه به بلندی های جولان اشغالی شلیک شده است.

وزارت دفاع روسیه تایید کرد که ارتش سوریه دست کم نیمی از موشک های شلیک شده توسط ارتش اسرائیل را رهگیری و منهدم کرده است.

حموده صباغ رئیس مجلس سوریه روز پنجشنبه در پارلمان سوریه اظهار کرد: رژیم صهیونیستی پس از هر پیروزی و دستاورد جدید ارتش سوریه و نیروهای همپیمان برضد گروه های تروریستی به خاک این کشور تجاوز می کند.

وی اضافه کرد: تجاوز صبح امروز اسرائیل به خاک سوریه تاکیدی بر همپیمانی محکم این رژیم با تروریستم صهیونیستی و مزدوران مورد حمایت استعمارگران و رژیم‌های واپسگرای منطقه است.

صباغ بر پشتیبانی کامل مجلس سوریه از ارتش این کشور در مقابل هر تجاوزی تا پیروزی کامل در سراسر خاک این کشور تاکید کرد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها