ترکیه: خروج آمریکا از برجام فرصت خوبی برای ترکیه است

ترکیه: خروج آمریکا از برجام فرصت خوبی برای ترکیه است
جمعه 21 ارديبهشت 1397 - 18:25

وزیر اقتصاد ترکیه با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام فرصت خوبی برای ترکیه است، تاکید کرد که به روابط تجاری خود با ایران ادامه می‌دهند.

العالم - ترکیه

«نهاد زیبکچی» وزیر اقتصاد ترکیه امروز (جمعه) گفت علی‌رغم تهدید آمریکا به تحریم کشورهای تعامل کننده با تهران، به تجارت با ایران ادامه خواهند داد.

زیبکچی طی مصاحبه با خبرگزاری «آناتولی» گفت: «(خروج آمریکا از برجام) فرصت خوبی برای ترکیه است. ما با پیروزی از قطعنامه‌های سازمان ملل حول فعالیت‌های هسته‌ای، به تجارت با ایران ادامه می‌دهیم».

وی با اشاره به تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای ایران، تاکید کرد: «موضع ترکیه در قبال ایران مشخص است. ما کشورهای دوست و برادر هستیم».

وزیر اقتصاد ترکیه افزود: «ما به این مسئله اعتقاد داریم که هرچه ایران در منطقه قوی‌تر شود، ترکیه نیز قوی‌تر می‌شود و هرچه ترکیه تقویت شود، ایران نیز همینطور».

زیبکچی پیشتر بعد از اعلام تصمیم ترامپ نیز گفته بود که به روابط اقتصادی با ایران ادامه می‌دهند زیرا ترکیه برای معاملاتش به کسی پاسخگو نخواهد بود و از تحریم‌های آمریکا هراسی ندارد.

ترامپ شامگاه سه‌شنبه (18 اردیبهشت) طی سخنرانی در کاخ سفید با متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی، مخفی کردن ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای و دخالت در امور کشورهای منطقه، خروج آمریکا را از برجام اعلام کرد.

وی همچنین تاکید کرد تحریم‌های پیشین هسته‌ای و تحریم‌های سخت‌تر جدیدتر در بازه 90 تا 180 روزه علیه ایران باز خواهند گشت. ترامپ همچنین از مقامات تهران دعوت کرد تا به مذاکرات جدید با آمریکا برگردند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها