رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان:

تجاوز به سوریه با هدف افزایش روحیه تروریست صورت می گیرد

تجاوز به سوریه با هدف افزایش روحیه تروریست صورت می گیرد
جمعه 21 ارديبهشت 1397 - 19:24

شیخ «عبدالامیر قبلان» رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان، تجاوزهای رژیم صهیونیستی به سوریه را با هدف افزایش روحیه گروهک های تروریستی مورد حمایت اسرائیل و متحدانش دانست و آن را به شدت محکوم کرد.

العالم- لبنان 

 شیخ قبلان در خطبه نماز جمعه در حومه جنوبی بیروت، این تجاوزها را نقض آشکار عرف ها و پیمان های بین المللی عنوان کرد و گفت: اسرائیل با این تجاوزها، روند توطئه های خود را تکمیل می کند.
رژیم صهیونیستی طی هفته های اخیر بارها مواضع ارتش سوریه و همپیمانانش را هدف قرار داده و با وجود واکنش پدافند هوایی آن کشور اما این حملات منجر به شهادت تعدادی از جمله دستکم 10 تن از مستشاران نظامی ایرانی شده است.
رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان، این تجاوزها را واکنش به پیروزی های ارتش سوریه در شکست تروریست های تکفیری و زیر پا گذاشتن حاکمیت آن کشور برشمرد.
وی آخرین تجاوز رژیم صهیونیستی را که دیروز انجام گرفت، نشانگر این دانست که «اسرائیل، سرچشمه شرارت ها و جنگ های منطقه است.» 
قبلان افزود:این حمله نشان می دهد که حجم توطئه ها علیه سوریه، ملت، ارتش و نهادهای آن کشور به چه میزان است.
شیخ قبلان، حمایت ملت سوریه از فرزندان ارتشی خود را بهترین پاسخ به این حملات معرفی کرد و اظهار داشت: سوری ها باید پشت ارتش بایستند تا آنها پتر حمایت و نیروی بازدارند سوریه در برابر هر خطر و تجاوزی باشند.
رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان، همچنین از سازمان ملل متحد، شورای امنیت و سازمان همکاری اسلامی خواست تا موضعی قاطع در برابر اسرائیل و دشمنی هایش اتخاذ کنند و تنها به محکومیت کلامی این تجاوزها بسنده نکنند، بلکه اقدام به کاری کنند که صهیونیست ها را از این جنایت ها بازدارد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها