گزارش خبرنگار العالم از «جمعه هشدار»

گزارش خبرنگار العالم از «جمعه هشدار»
جمعه 21 ارديبهشت 1397 - 19:57

هزاران فلسطینی برای شرکت در هفتمین جمعه راه پیمائی های بازگشت در اردوگاه های العوده در پنج نقطه از مرزهای شرقی نوار غزه، شرکت کردند.

العالم - فلسطين

دو فلسطینی نیز به ضرب  گلوله ارتش اشغالگر صهیونیستی زخمی شد، ارتش اسرائیل، تک تیراندازان زیادی را به موازات اردوگاه های العوده دررفح، خان یونس، البریج ، غزه و جبالیا  مستقرو استحکامات جدیدی مانند خاکریز و موانع سیمانی ایجاد کرد.

گفتنی است نیروهای اشغالگر به سوی تظاهرکنندگان اردوگاه العوده در روستای خزاعه در شرق خانیونس بمب های گازی شلیک کردند که به  حالت خفقان در عده ای منجر شد.

جنبش جهاد اسلامی و ائتلاف جوانان انتفاضه نیز در یک فراخوان عمومی در جمعه هشدار، خواهان مشارکت فعال در راه پیمائی ها  و عزیمت به نقاط برخورد برای درگیری با اشغالگران شدند.

در شمال کرانه باختری اشغالی نیز ده ها جوان فلسطینی با گلوله زخمی شدند.  در درگیری با ارتش اشغالگر صهیونیستی در شهر نابلس نیز شماری دچار خفگی شدند.

پس از ورود هزاران شهرک نشین به قبر یوسف در نابلس از جمله فرمانده ارتش اشغالگر کرانه باختری و وزیر کشاورزی اسرائیل و اعضای کنیست  درگیری هایی روی داد.

برخی منابع محلی نیز گزارش دادند یک یگان بزرگ نظامی اسرائیل، پیش از نیمه شب برای تامین امنیت شهرک نشینان و دراوج شلیک گلوله و بمب های صوتی و گاز به منطقه شرقی وارد و در خیابان ها مستقر شدند.

این نیروها با فلسطینیانی که مسیرهای منتهی به این منطقه را با لاستیکهای شعله ور مسدود کردند، درگیر شدند.

217

پربیننده ترین خبرها