وزیر اقتصاد فرانسه: اروپا نباید مانند دست‌نشانده آمریکا عمل کند / آمریکا ژاندارم اقتصادی جهان نیست

وزیر اقتصاد فرانسه: اروپا نباید مانند دست‌نشانده آمریکا عمل کند / آمریکا ژاندارم اقتصادی جهان نیست
جمعه 21 ارديبهشت 1397 - 20:58

«برونو لومر» وزیر اقتصاد فرانسه روز جمعه گفت که کشورهای اروپایی باید به اقدام دولت آمریکا در مورد برجام، اعتراض کنند و همچون دست نشانده واشنگتن عمل نکنند.

العالم- اروپا 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از پاریس، وی ضمن ابراز تمایل به ادامه مبادلات تجاری شرکت های اروپایی با ایران به رغم خروج آمریکا از برجام، یادآور شد که اروپا نباید بپذیرد که آمریکا، ژاندارم اقتصادی جهان است.
وزیر اقتصاد فرانسه همچنین پیشنهاد تشکیل نهادی اروپایی را داد که از قدرت مشابه با قدرت وزارت دادگستری آمریکا برای مجازات شرکت های خارجی به دلیل فعالیت های تجاری شان، برخوردار باشد.
به گفته کارشناسان اقتصادی، تهدیدهای ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر تحریم شرکت های اروپایی که با ایران مراوده تجاری دارند، می تواند عواقب منفی برای شرکت های فرانسوی از جمله توتال، رنو، پژو و سانوفی داشته باشد.
در همین حال، کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) با صدور بیانیه ای اعلام کرده است که پاریس تمام تلاش خود را برای حفاظت از منافع شرکت های فرانسوی در ایران در برابر تهدیدهای واشنگتن به کار خواهد بست.
به گزارش ایرنا ،رئیس جمهور آمریکا علیرغم مخالفت های جهانی با هر گونه تصمیم یکجانبه، از توافق هسته ای ایران و 1+5 خارج شد.
به دنبال این اقدام یکجانبه و غیر قانونی، مقامات و دیپلمات های شرکای برجام دور تازه ای از رایزنیها برای حفظ این توافق را آغاز کرده اند.
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با فرهنگیان از دولت خواستند تضمین های قطعی برای حفظ منافع ایران در توافق هسته ای را از طرف های اروپایی دریافت کنند.

پربیننده ترین خبرها