حضور سفرای عربستان و بحرین در جشن سالگرد اشغال فلسطین!

حضور سفرای عربستان و بحرین در جشن سالگرد اشغال فلسطین!
شنبه 22 ارديبهشت 1397 - 00:37

برخی منابع خبری از حضور سفرای عربستان سعودی و بحرین در جشن سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی در قاهره خبر دادند.

العالم – مصر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از قاهره، پایگاه خبری فلسطینی صفا به نقل از یک دیپلمات غربی فاش کرد: در جشنی که سفارت اسرائیل به مناسبت هفتادمین سالگرد تأسیس این رژیم جعلی در هتل ریتزکارلتون واقع در میدان التحریر در قاهره برگزار کرد، اسامه نقلی سفیر جدید عربستان سعودی و راشد بن عبدالرحمن آل خلیفه سفیر بحرین حضور داشتند.

سفیر جدید سعودی که 25 آوریل گذشته به جای سفیر احمد القطان به قاهره آمد در حال دست دادن با دیوید گوورین سفیر اسرائیل در قاهره دیده شده و سپس برای مدتی طولانی با او به گفتگو نشسته است.

پایگاه خبری صفا درباره حضور سفرای کشورهای عربی، که روابط دیپلماتیک رسمی و علنی با رژیم صهیونیستی ندارند، نیز نوشت،مشارکت این کشورها در جشن سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره نشان دهنده برخورد این کشورها با رژیم اشغالگر صهیونیستی به عنوان یک متحد واقعی است.

دیوید گوورین در این مراسم گفته است: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی شریک اسرائیل در پروژه هایی است که به واقعیت های جدید در منطقه منجر می شود.

گوورین همچنین گفته است: تغییراتی در برخورد کشورهای عربی با اسرائیل می بینیم، به طوری که آن ها دیگر ما را دشمن نمی دانند بلکه ما را شریکی در شکل دادن به واقعیت جدید و بهتر در منطقه می دانند، واقعیتی که مبتنی بر ثبات و رشد اقتصادی است.

در پی انتشار این خبر، اسامه احمد نقلی سفیر عربستان در توییتر خود مدعی شد : به نام خدا نخستین شایعه از زمان آغاز به کارم در قاهره را ثبت می کنم ؛ سفیر جدید سعودی در جشن سفارت اسرائیل به مناسبت هفتادمین سالگرد تأسیس شرکت می کند. فکر می کردم شایعات هوشمندانه تر باشند.

از زمان افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره در سال 1980 این نخستین بار است که این مراسم در مکانی خارج از مقر سفارت این رژیم کودک کش در مصر برگزار می شود.

هر چند که به نظر می رسد هدف از برگزاری این مراسم در خارج از مقر سفارت، حامل پیامی به عنوان عادی سازی روابط مردمی است، اما این توطئه نه تنها به هدف خود نرسید بلکه با واکنش گسترده محافل سیاسی، رسانه ای و مردمی در مصر روبه رو شد، و مخالفت مردمی با عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر را شدیدتر کرد.

فهرست حاضران در این مراسم نیز غیر علنی بود و سفارت اسرائیل تنها به اعلام حضور جمعی از دیپلماتها و سرمایه داران مصری و عربی در صفحه فیسبوک خود بسنده کرد.

سفارت رژیم صهیونیستی همچنین عکسها و ویدیوهایی که از مراسم منتشر شد را با دقت زیاد انتخاب کرده بود به طوری که چهره کسانی که دعوت آن ها را پذیرفته بودند مشخص نباشد و تنها تصاویر سفیر و مسؤلان این رژیم واضح بود.

علی عبدالعال رئیس پارلمان مصر پیش از این به نمایندگان پارلمان این کشور نسبت به حضور در مراسم سفارت اسرائیل هشدار داده بود.

در همین حال برخی فعالان رسانه ای و احزاب چپ گرا در مصر، با به راه انداختن پویش های مردمی برای تحریم هتل محل برگزاری مراسم،خواستار همکاری برای شناسایی و کشف اسامی افرادی شدند که در مراسم حضور داشته اند.

پربیننده ترین خبرها