سوخو هواپیماهای مسافری را به ایران تحویل می‌دهد

سوخو هواپیماهای مسافری را به ایران تحویل می‌دهد
شنبه 22 ارديبهشت 1397 - 05:19

بخش غیرنظامی شرکت هواپیماسازی روسی سوخو روز جمعه اعلام کرد، به رغم برقراری تحریم های آمریکا علیه ایران در پی خارج شدن واشنگتن از برجام، قصد دارد همکاری خود را با ایران ادامه دهد.

العالم - ایران

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بخش غیرنظامی شرکت هواپیماسازی سوخو اعلام کرد با این که آمریکا تصمیم گرفته است تحریم های خود را علیه ایران مجددا برقرار کند، ایران هواپیماهای سوخوی سوپرجت 100 را که به روسیه سفارش داده است، دریافت خواهد کرد.

شرکت هواپیما سازی سوخو همکاری خود را با شرکت های هواپیمایی ایرانی در چهارچوب توافقنامه های اولیه ای که در نمایشگاه هوایی یوراسیا در آوریل 2018 امضا کرده است، ادامه خواهد داد.

شرکت سوخو در بیانیه ای اعلام کرد دو طرف امکان تحویل نسخه نوسازی شده ای از هواپیماهای سوخو سوپرجت 100 آر را که به جای قطعات وارد شده از آمریکا قطعات ساخت روسیه در آنها جایگزین خواهد شد، بررسی می کنند.

این شرکت روسی اواخر آوریل یادداشت تفاهمی درباره تحویل 40 فروند هواپیمای مسافربری سوخو سوپرجت 100 به دو شرکت هواپیمایی ایرانی تا سال 2022 امضا کرد.

در آغاز ماه مه به دنبال تصمیم آمریکا برای خروج از توافقنامه هسته ای ژوئیه 2015 که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هشتم ماه مه اعلام کرد، تنش درباره برنامه هسته ای ایران شدت گرفت. بر اساس توافقنامه هسته ای، ایران قرار است برنامه هسته ای خود را محدود کند و هرگز به دنبال دست یابی به سلاح هسته ای نباشد و در عوض تحریم های بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران لغو شود. دونالد ترامپ اعلام کرد واشنگتن تحریم هایی را علیه تهران برقرار خواهد کرد و از توافقنامه هسته ای 2015 خارج شد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها