حمایت قاطع مردم فرانسه از ادامه برجام

حمایت قاطع مردم فرانسه از ادامه برجام
شنبه 22 ارديبهشت 1397 - 06:47

اغلب مردم فرانسه، بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای «برجام» و باوجود تهدیدهای تحریمی واشنگتن، از اجرای این توافق هسته‌ای حمایت کرده‌اند.

العالم - اروپا

باوجود تهدید آمریکا به از سرگیری تحریم‌ها علیه ایران بعد از خروج از برجام، شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی که نتایج آن روز جمعه منتشر شده با قاطعیت از ادامه اجرای این توافق هسته‌ای حمایت کرده‌اند.

حدود ۷ نفر از میان هر ۱۰ نفر (۶۷%) که در نظرسنجی مجله فیگارو شرکت کرده‌اند گفته‌اند اروپا بایستی تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای ایران را نادیده بگیرد. 

علاوه بر این، ۷۱ درصد از شرکت‌کنندگان این نظرسنجی گفته‌اند که از این توافق هسته‌ای حمایت می‌کنند. 

 دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت‌ماه) به طور یک‌جانبه کشورش را از توافق هسته‌ای با ایران خارج و اعلام کرد تحریم‌های این کشور علیه ایران را پس از طی دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه دوباره احیا خواهد کرد.

حسن روحانی بعد از خروج آمریکا از برجام گفت در صورتی که ایران در هفته‌های آینده به این نتیجه برسد که با همکاری پنج کشور دیگر می‌تواند به خواسته‌های ایران در برجام برسد اجرای این توافق هسته‌ای را ادامه خواهد داد.

مقام‌های کشورهای اروپایی با لحنی تند از تصمیم آمریکا انتقاد کرده‌ و از قصد خود برای حمایت از شرکت‌هایشان در برابر تحریم‌های آمریکا خبر داده‌اند. این تهدیدهای لفظی هنوز با اقدامات عملی همراه نشده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها