به دنبال خروج آمریکا از برجام ؛

فرانسه: سیاست اروپادر قبال ایران این هفته مشخص می شود

فرانسه: سیاست اروپادر قبال ایران این هفته مشخص می شود
شنبه 22 ارديبهشت 1397 - 07:47

سفیر فرانسه در آمریکا اعلام کرده که اتحادیه اروپا هفته جاری سیاست خود در قبال ایران پس از خروج واشنگتن از برجام را تعیین خواهد کرد.

العالم ـ اروپا

«ژرار آرو» با انتشار توییتی خاطرنشان کرده که روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری جلساتی در اروپا برگزار خواهد شد. 
سفیر فرانسه در آمریکا در این تویت به «جلسه وزرای خارجه E3 (فرانسه، آلمان و انگلستان) و نماینده عالی اتحادیه اروپا [فدریکا موگرینی] با وزیر خارجه ایران در روز سه شنبه و نشست روز چهارشنبه اتحادیه اروپا» اشاره کرده است.
وی خاطرنشان کرده، «ایران و تحریم های آمریکا» محور این نشست ها خواهد بود.
در همین حال سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز جمعه اعلام کرد که وزیر امور خارجه به منظور رایزنی با اروپا و دیگر طرف های برجام و بررسی امکان تداوم برجام، فردا شب (شنبه) سفر فشرده ای را به چین، روسیه و بلژیک (مقر اتحادیه اروپا) آغاز می کند.
به گزارش ایرنا، در پی اعلام خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از برجام، شرکای این توافق رایزنی ها برای ادامه برجام بدون آمریکا را در دستور کار قرار داده اند. 
حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان نیز در روزهای اخیر در تماس های تلفنی با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه خواستار تضمین دقیق، صریح و مشخص منافع تهران در برجام شد و از اتحادیه اروپایی بویژه آلمان، فرانسه و انگلستان خواست در فرصت محدود، موضع قاطع خود را درباره چگونگی تامین و تضمین منافع ایران در برجام پس از خروج آمریکا از این توافق، اعلام کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در دیدار با فرهنگیان خواستار دریافت تضمین های قطعی از سوی شرکای اروپایی برجام برای تداوم این توافق شدند.

پربیننده ترین خبرها