محاصره حاميان محور مقاومت در جبل محسن لبنان

محاصره حاميان محور مقاومت در جبل محسن لبنان
شنبه 14 مرداد 1391 - 06:11

طرابلس (العالم) ـ با اين كه شدت درگيريها ميان منطقه جبل محسن و البقار در شهر طرابلس واقع در شمال لبنان با دخالت ارتش كاهش يافته است، اما مردم منطقه الجبل (حاميان محور مقاومت و سوريه) همچنان در معرض محاصره و حملات روزانه قرار دارند.

به گزارش جمعه شب محمد غريب خبرنگار شبكه خبري العالم از طرابلس، ساكنان جبل محسن تاكيد مي كنند كه رويكرد سياسي آنها و حمايت ساكنان اين منطقه از محور مقاومت و سوريه و دشمني آنان با رژيم صهيونيستي موجب شده است تا افراد مسلح مناطق همجوار آنها را هدف قرار دهند.

جبل محسن كه در مرز باب التبانه در شهر طرابلس واقع است، از لحاظ سياسي با مناطق همجوارش متفاوت است. گرايش هاي سياسي اين منطقه و حمايت آنها از مقاومت باعث شده است كه گروه هاي معاند، اين منطقه را از لحاظ امنيتي در بيشتر اوقات بي ثبات كنند.

ارتش لبنان كه در اين منطقه حضور دارد سعي مي كند تا اوضاع را آرام نگه دارد ولي روزانه از منطقه باب التبانه به سمت ساكنان جبل محسن آتش گشوده مي شود.

برخي از مردم منطقه جبل محسن وضعيت موجود را ناشي از تحركات گروه هاي مسلح ضد سوري براي جنگ افروزي توصيف مي كنند.

وضعيت سياسي و امنيتي منطقه جبل محسن اوضاع اجتماعي اين منطقه را نيز آشفته كرده است، چرا كه اين منطقه گرفتار يك محاصره اعلام نشده است و ساكنان منطقه از خانه ها و املاك خود در مقابل اشخاص غريبه و آنچه كه موسوم به ارتش آزاد (مخالفان مسلح سوريه) است، دفاع مي كنند.

يكي از شهروندان لبناني ساكن جبل محسن تاكيد كرد كه اين اشخاص، افرادي تندرو از فتح الاسلام و القاعده و ارتش آزاد هستند.

علي فضه عضو دفتر سياسي حزب دموكراتيك عربي در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: همگي عليه جبل محسن وارد جنگ شده اند و پرچم گروه هاي مسلح سوري را كه در واقع پرچم تحت الحمايگي است، برافراشته اند.

وي با انتقاد از اين گروه ها اظهار داشت: آنها از اين كه اين نقش را ايفا مي كنند، شرمسار نمي شوند بلكه اين مساله را علنا مطرح مي كنند و هدف اصلي توافق ضد كساني است كه با رژيم صهيونيستي مبارزه مي كنند.
15:52

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها