هیات عالی رتبه اقتصادی ترکمنستان عازم ایران شد

هیات عالی رتبه اقتصادی ترکمنستان عازم ایران شد
شنبه 22 ارديبهشت 1397 - 11:34

یک هیات عالی رتبه سیاسی اقتصادی ترکمنستان به سرپرستی رشید مرداف وزیر امورخارجه این کشور با هدف بررسی چگونگی توسعه و گسترش تعاملات همه جانبه با «ایران» امروز (شنبه) عازم تهران شد.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

بنابر گزارش  تلویزیون ملی ترکمنستان، رشید مرداف وزیر خارجه ترکمنستان، ملاقات و مذاکرات با مقامات عالی رتبه و مسوولین وزارتخانه‌های مربوطه و نیز بررسی مسائل روز در ارتباط با همکاری و تعاملات بین «عشق آباد» و «تهران »، بررسی چگونگی اجرا و تحقق توافقات به دست آمده در جریان سفر اخیر «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به عشق‌آباد و نیز بررسی بخشهای کلیدی همکاری بین دو کشور را از مهمترین اهداف سفر دو روزه هیات سیاسی و اقتصادی دولت ترکمنستان به ایران اعلام کرد.
به گزارش منابع خبری محلی عشق آباد ، قربانقلی بردی محمداف، رئیس جمهوری ترکمنستان در جریان عزیمت این هیات اقتصادی به ایران گفته است، روابط و ظرفیت های سرشار همکاری بین ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف نه تنها منافع متقابل را تامین می کند بلکه رفاه، پیشرفت و رونق کل منطقه را نیز جوابگو است.
وی تصریح کرده، ترکمنستان و ایران همزمان با توسعه موفقیت آمیز همکاری‌های همه جانبه و دو جانبه، در قالب سازمان‌های معتبر بین‌المللی نیز تعاملات مشترک فعالی دارند.
به گزارش ایرنا، سفارت ایران در ترکمنستان نیز خبر عزیمت هیات اقتصادی ترکمنستان به ایران را تایید کرده است.
حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در راس یک هیات عالی رتبه سیاسی و اقتصادی در روزهای 7 الی 8 فروردین ماه سال جاری (97) به عشق آباد پایتخت کشور ترکمنستان سفر کرده بود.
پس از مذاکرات رسمی و دوجانبه «روحانی» و «بردی‌محمداف» در کاخ ریاست جمهوری ترکمنستان، 13 سند و یادداشت همکاری در حوزه های فرهنگی، بازرگانی، صنعتی، اطلاعات گمرکی، صدور گواهی استاندارد، کشاورزی، ورزش و جوانان، حمل و نقل هوایی و دانشگاهی در حضور روسای جمهور ایران‌ و ترکمنستان توسط مسوولان عالی رتبه دو‌کشور به امضاء رسید.
رئیسان جمهوری ایران و ترکمنستان در جریان این ملاقات در عشق‌آباد، با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گسترده موجود در دو کشور بر ضرورت تلاش در راستای توسعه، تقویت و تحکیم همه‌جانبه مناسبات و همکاری‌های تهران-عشق‌آباد تاکید کرده بودند.

پربیننده ترین خبرها