مهتمرین ائتلاف هایی که در انتخابات پارلمانی عراق شرکت می کنند + عکس

مهتمرین ائتلاف هایی که در انتخابات پارلمانی عراق شرکت می کنند + عکس
شنبه 22 ارديبهشت 1397 - 12:34

مردم عراق امروز شنبه با شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور، آرای خود را به صندوق می ریزند، در این انتخابات هزاران نامزد بر سر 328 کرسی رقابت می کنند.

العالم  عراق

رأی گیری سر ساعت 7 صبح به وقت محلی در میان تدابیر شدید امنیتی و اجرای قانون منع رفت و آمد در اغلب استان ها به ویژه بغداد، شروع شده و تا ساعت 6 عصر دارد؛ تدابیر امنیتی نیز تا نیمه شب ادامه خواهد داشت.

پایگاه خبری روسیا الیوم در گزارشی به معرفی مهمترین ائتلاف ها و فهرست های شرکت کننده در این انتخابات پرداخته است:

  1.  ائتلاف النصر

رئیس این ائتلاف، حیدر العبادی، نخست وزیر فعلی عراق است، فهرست های این ائتلاف در 18 استان عراق از جمله اقلیم کردستان حضور دارند؛ همچنین برخی رهبران برجسته حزب الدعوه عراق و شخصیت های سنی از جمله خالد العبیدی، وزیر دفاع سابق عراق هم عضو این ائتلاف هستند.

  1.  ائتلاف الفتح

رهبر این ائتلاف، هادی العامری، دبیر کل سازمان "بدر" است؛ این ائتلاف از گروه های بسیج مردمی و مجلس اعلای اسلامی عراق – که به تازگی رهبر سابق آن یعنی عمار الحکیم از آن جدا شد – و برخی احزاب سیاسی کوچک تشکیل شده است.

  1.  ائتلاف دولت قانون

رئیس این ائتلاف نوری مالکی، نخست وزیر سابق عراق و دبیر کل حزب اسلامی "الدعوه" است؛ برخی رهبران حزب الدعوه عضو این ائتلاف هستند.

  1.  ائتلاف سائرون

این ائتلاف از جریان صدر به رهبری مقتدا صدر تشکیل شده است.

  1.  ائتلاف بغداد

این ائتلاف از دو جبهه و چند ائتلاف سنی از جمله "الانبار هویتنا"، "دیالی هویتنا" و "صلاح الدین هویتنا" تشکیل شده است؛ از مهمترین شخصیت های عضو این ادتلاف می توان به محمود المشهدانی، رئیس سابق پارلمان عراق و آلا طالبانی، از رهبران حزب اتحاد میهنی کردستان عراق اشاره کرد.

  1.  ائتلاف کردستانی السلام

این ائتلاف شامل دو حزب سنتی کرد در اقلیم کردستان یعنی حزب دموکرات به رهبری مسعود بارزانی و حزب اتحاد میهنی کردستان به رهبری کوسرت رسول است؛ وی پس از درگذشت جلال طالبانی، رئیس جمهور سابق عراق عهده دار این سمت شد.

  1.  ائتلاف ملی

رهبر این ائتلاف ایاد علاوی، معاون رئیس جمهور فعلی عراق و دبیر کل جنبش "الوفاق الوطنی" است؛ این ائتلاف دو هویت سنی و سکولار را در خود جای داده است و از مهمترین شخصیت های آن می توان به سلیم الجبوری، رئیس سابق پارلمان عراق اشاره کرد.

208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها