خط و نشان وزیر بهداشت برای متخلفان حوزه دارو

خط و نشان وزیر بهداشت برای متخلفان حوزه دارو
شنبه 22 ارديبهشت 1397 - 13:37

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده، با توجه به افزایش نرخ دلار در کشور با هرگونه تخلف در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی به شدت برخورد می شود.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

سیدحسن هاشمی روز شنبه در بیست و پنجمین همایش سراسری مدیران و روسای بهداشت و درمان ناجا خاطرنشان کرده، انتظار داریم اصناف مختلف همکاری بیشتری داشته باشند چون اکنون دولت ارز چهار هزار و ٢٠٠ تومان را در اختیار اصناف قرار می دهد تا مردم در تامین دارو و دیگر نیازها با مشکل مواجه نشوند.
برخورد با سودجویان در حوزه پزشکی و دارو

وزیر بهداشت در ادامه تصریح کرده، در این مقطع ممکن است برخی سودجویی کنند که باید با آنها برخورد شود. البته باید نظارت بیشتری نیز روی این موارد صورت گیرد.
هاشمی با بیان اینکه اگر اصنافی رعایت نمی کنند باید با قاطعیت با آنها برخورد شود، اظهار داشته، با تلاش دولت حتما بازار نیز تنظیم خواهد شد و از همه مسئولان و متولیان امر در بخش دارو و تجهیزات نیز بخاطر همکاری ها تقدیر می شود.
وی با تقدیر از عملکرد ناجا و همکاری های گسترده از سوی این نیرو و وزارت بهداشت، خاطرنشان کرده، ما کارهای مشترک فراوانی داریم که بخش عمده آن در تفاهم نامه آمده و به حقوق شهروندی و امنیت مردم اشاره دارد.
 بدون کمک ناجا بسیاری از ماموریت های ما مغفول خواهد ماند
وزیر بهداشت با بیان اینکه بدون کمک نیروی انتظامی بسیاری از ماموریت های ما مغفول خواهد ماند، اظهار داشته، اگر مراکز درمانی ناجا نبود دولت موظف به ارائه خدمات ارائه شده از سوی این مراکز به مردم بود.
هاشمی تصریح کرده، نیروی انتظامی در کنترل و پیشگیری از بیماری ها می تواند کمک کند و می تواند از ورود دام غیرقانونی به کشور کمک کند که از این طریق بیماری های مشترک میان انسان و دام نیز پیشگیری خواهد شد.
وی در  ادامه خاطرنشان کرد، در مورد کنترل دخانیات، موادمخدر و مصرف الکل تاثیر فعالیت های ناجا تاثیر زیادی دارد، البته در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز ناجا می تواند کمک کند.
وزیر بهداشت با بیان اینکه آسیب اجتماعی یک نوع معلولیت است، اظهار داشته، نباید از نیروی انتظامی انتظار داشت که از آسیب ها پیشگیری کند البته نقش دولت، و نهادهای مختلف مانند مجلس و قوه قضائیه بسیار موثر است.
وی تصریح کرده، ناجا در توسعه فرهنگ جامعه ایمن و کاهش تصادفات می تواند نقش موثری داشته باشد.

هاشمی با بیان اینکه در مورد قاچاق دارو پلیس می تواند به ما کمک کند، گفته، همچنین در شایعات مربوط به غذا و بیماری ها نیز می تواند به ما کمک کند.
در آزمایشگاه های تخصصی پلیس و مراکز وزارت بهداشت می توان از این امکانات برای کاهش مشکلات استفاده کرد.
به گزارش ایرنا، وی با اشاره به طرح تحول سلامت تصریح کرده، در بخش نیروی انسانی و تجهیزات اشکالات داریم و امیدواریم با منابع پایدار آن این مساله تامین شود تا بخشی از نگرانی مردم در تامین سلامت هم حل شود.
همایش سراسری مدیران و روسای بهداشت و درمان ناجا امروز شنبه به مدت ٢ روز در محل ستاد ناجا با حضور سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی و سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت آغاز به کار کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها