دختر کندی: ترامپ جنگ طلب است

دختر کندی: ترامپ جنگ طلب است
شنبه 22 ارديبهشت 1397 - 14:25

"کری کندی" دختر "رابرت کندی" با انتقاد از خروج ترامپ از توافق هسته ای 1+5 با ایران، گفته، دونالد ترامپ رفتاری جنگ طلبانه دارد و معرف ارزش های آمریکا نیست.

العالم ـ آمریکا

دختر رابرت کندی، در مصاحبه ای کوتاه با شبکه تلویزیونی "Tg2000" ایتالیا ضمن انتقاد از اقدام اخیر دونالد ترامپ مبنی بر خارج کردن آمریکا از برجام، گفته، زمانی که پدر من کاندیدای ریاست جمهوری در آمریکا بود، گفته بود "صلح، عدالت و محبت ارزش هایی هستند که باید معرف آمریکا باشند" اما متاسفانه این ارزش ها امروز دیگر معرف آمریکا نیستند و با نگاهی به اقدام اخیر ترامپ که از برجام خارج شد، می بینیم که ترامپ اصلا معرف این ارزش ها نیست. 
دختر رابرت کندی (کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا که 50 سال پیش در لس انجلس به قتل رسید) خاطرنشان کرده، ترامپ دقیقا رفتاری جنگ طلبانه دارد. 
به گزارش ایرنا، ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز 18اردیبهشت واشنگتن را از توافق هسته ای کشورهای 1+5 (روسیه، آمریکا، چین، انگلیس، فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا)با ایران در سال 2015 خارج کرد. بر اساس برجام، طرف ‌های این توافق پذیرفته‌ بودند تا با لغو تحریم ‌های ظالمانه، گام‌ های عملی برای بهره‌ مندی ایران از منافع اقتصادی و تجارت با جهان بردارند. 
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون 10 بار پس از اجرایی شدن برجام، پایبندی ایران به این توافقنامه بین ‌المللی را تائید کرده و 'یوکیا آمانو' مدیر کل این آژانس نیز در گزارش هایی با تأکید بر اهمیت برجام اعلام کرد که تعهدات هسته‌ای ایران تحت برجام همچنان در حال اجرا است.
در پی خروج غیرقانونی آمریکا از برجام، 'فدریکا موگرینی' مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ایران خواست، اجازه ندهد برجام از بین برود.
'حسن روحانی' رئیس جمهوری ایران نیز به وزارت خارجه دستورداد تا ظرف چند هفته آینده با اروپا و روسیه و چین رایزنی ها و مذاکرات لازم را انجام دهد و اگر در پایان این مهلت کوتاه، ایران به این نتیجه رسید که با همکاری 5 کشور، خواست ملت ایران بدست می آید، به رغم میل آمریکا و رژیم صهیونیستی، برجام باقی خواهد ماند.
محمد جواد ظریف وزیرخارجه کشورمان بر مبنای دستور العمل رئیس جمهوری به منظور رایزنی وتبادل نظر با اروپا و دیگر طرف های برجام و بررسی امکان تداوم برجام در صورت تضمین منافع ملت ایران از امشب سفر فشرده ای را به چین، روسیه، انگلیس و بلژیک آغاز کند و روز سه شنبه آینده با حضور در 'بروکسل' در نشستی با حضور وزیران خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه و موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، شرکت می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها