رئیس جمهور یونان:عدم همبستگی اروپا را تهدید می‌کند

رئیس جمهور یونان:عدم همبستگی اروپا را تهدید می‌کند
يکشنبه 23 ارديبهشت 1397 - 01:51

رئیس جمهوری یونان در هشتمین همایش 'وضعیت اجتماعی در اروپا'، گفت که تندروی و عدم همبستگی و سخت گیری اقتصادی سه خطر جدی جامعه امروز اروپاست.

العالم-اروپا

'پروکوپیس پولوپلس' در این همایش که در ایتالیا برگزارشد به روند اوضاع اقتصادی و اجتماعی در جمع کشورهای عضو اتحادیه اروپا اشاره کرد و افزود: لیبرالیزم تندرو، فقر در جامعه و سخت گیری اقتصادی و عدم همبستگی در جمع کشورهای اروپایی خطراتی است که باید برای رفع آنها اقدام های جدی صورت گیرد.

'ماریو درنگی' رئیس بانک مرکزی اتحادیه ، ژان کلود یونکر'رئیس کمیسیون این اتحادیه ، رئیس پارلمان اروپایی و تعدادی دیگری از شخصیت های ارشد اروپا در همایش یادشده حضور داشتند.

رئیس جمهوری یونان همچنین به سخت گیرهای اروپا در قبال بعضی از کشورهای اروپایی و بخصوص یونان که بعد از 7 سال هنوز با بحران مالی دست و پنجه نرم می کند،اشاره کرد و ادامه داد: تندروی ها و سخت گیری ها در مورد اصلاحات اقتصادی بدون توجه به مشکلات اجتماعی در بعضی از کشورهای اروپایی مشکلاتی دربافت اجتماعی آنها ایجاد می کند. بنابراین با توجه به وضع اقتصادی و اجتماعی هرکشوری ،اتحادیه اروپا برنامه ریزی کند تا حد امکان از ایجاد فشار بر شهروندان کشورهای عضو اتحادیه و بخصوص آنهایی که با مشکلات مالی روبه رو هستند، کاسته شود.

پولوپلس با تاکید بر ضرورت همبستگی در جمع کشورهای عضو اتحادیه اروپاتصریح کرد: کشورهای عضو باید در شرایط دشوار درکنار یکدیگر باشند که این خود یکی از اصول در اهداف تشکیل اتحادیه اروپا بوده و هست.

یونان بیش از 7 سال است که با بحران مالی جدی دست و پنجه نرم می کند و اتحادیه اروپا فشارهای زیادی بر این کشور برای اجرای سیاست های سخت ریاضت اقتصادی از قبیل کاهش نیروی انسانی ادارات دولت و حتی خصوصی، فروش شرکت ها و تاسیسات دولتی، کاهش هزینه های مراکز آموزشی و درمانی، کاهش حقوق بازنشستگان و کاهش هزینه های دولت و افزایش بی سابقه مالیات ها وارد می کند.

اکنون براثر اعمال این سیاست ها نرخ بیکاری از 8 درصد در هفت سال پیش به 26 درصد افزایش یافته و بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر از نیروی فعال این کشور بیکارند. حدود 700 هزار نفر از نیروی تحصیلکرده و جوان یونانی، برای یافتن کار و زندگی بهتر راهی دیگر کشورها و بخصوص کشورهای اتحادیه اروپا شده اند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها