در تماس تلفنی با همتای آمریکایی؛

ماکرون: درباره وضعیت غرب آسیا نگرانم

ماکرون: درباره وضعیت غرب آسیا نگرانم
يکشنبه 23 ارديبهشت 1397 - 07:29

رئیس جمهور فرانسه در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود تاکید کرد که شدیدا درباره وضعیت غرب آسیا نگران است.

العالم- اروپا  

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در تماس تلفنی با «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی خود، درباره وضعیت غرب آسیا شدیدا ابراز نگرانی کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» کاخ الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ماکرون برای صحبت درباره جنگ تجاری ترامپ با اروپا و همچنین بحران‌های مختلف در غرب آسیا با او تماس گرفته بود.

این در حالی است که ساعاتی پیش یک فرد مسلح به چاقو به رهگذران در پاریس حمله کرد. درپی این حمله یک نفر کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند و خود ضارب نیز از پای درآمد. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

ماکرون درباره این حمله گفت که پاریس بازهم با خون، بهای تروریسم را پرداخته اما فرانسه تسلیم «دشمنان آزادی» نخواهد شد.

به احتمال زیاد دلایل ابراز نگرانی ماکرون درباره غرب آسیا می‌تواند پیروزی محورهای مقاومت در انتخابات پارلمانی عراق و لبنان، تبادل آتش بین سوریه و رژیم صهیونیستی و همچنین بازگشت تروریست‌های خارجی داعش به اروپا بعد از شکست در سوریه باشد.

از طرفی ترامپ شامگاه سه‌شنبه (18 اردیبهشت) طی سخنرانی در کاخ سفید با متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی، مخفی کردن ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای و دخالت در امور کشورهای منطقه، خروج آمریکا را از برجام اعلام کرد.

وی همچنین تاکید کرد تحریم‌های پیشین هسته‌ای و تحریم‌های سخت‌تر جدیدتر در بازه 90 تا 180 روزه علیه ایران باز خواهند گشت. ترامپ همچنین از مقامات تهران دعوت کرد تا به مذاکرات جدید با آمریکا برگردند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها