فراخوان «کمیته ملی راهپیمایی بازگشت و شکست محاصره» برای تظاهرات گسترده

فراخوان «کمیته ملی راهپیمایی بازگشت و شکست محاصره» برای تظاهرات گسترده
يکشنبه 23 ارديبهشت 1397 - 10:44

«کمیته ملی راهپیمایی بازگشت و شکست محاصره» با صدور بیانیه‌ای چند بندی از مردم فلسطین دعوت کرد همزمان با انتقال سفارت آمریکا به قدس و نیز «یوم‌النکبه» به صورت گسترده دست به راهپیمایی بزنند.

العالم _ فلسطین اشغالی

کمیته ملی راهپیمایی بازگشت و شکست محاصره طی بیانیه‌ای از مردم فلسطین دعوت کرد در راهپیمایی‌ 14 می (24 اردیبهشت) شرکت کنند و بر موارد زیر تأکید کرد:

اول: بار دیگر تأکید می‌کنیم که راهپیمایی بازگشت، راهپیمایی‌های مردمی مسالمت‌آمیز است به همین دلیل از جهان دعوت می کنیم که به مطالبات ملت ما از جمله حق بازگشت، توقف روند انتقال سفارت آمریکا به قدس، رفع محاصره نوار غزه و کنار زدن «معامله قرن» و وطن جایگزین گوش دهد.

دوم: به شهدای راهپیمایی بازگشت درود می‌فرستیم و برای مجروحان آرزوی شفا داریم و همچنین به تمام زنان، مردان و کودکان نوار غزه به خاطر همبستگی و شرکت در راهپیمایی‌های بازگشت سلام میفرستیم.

سوم: ملت ما تصمیم گرفته روز 14 می، روزی تاریخی باشد و به همین دلیل کمیته عالی راهپیمایی بازگشت از همه مردم می‌خواهد در مناطق شرقی نوار غزه (مرز غزه با فلسطین اشغالی) و نقاط تماس با رژیم صهیونیستی در کرانه باختری از ساعت 10 صبح (به وقت محلی) حاضر شوند.

چهارم: کمیته عالی از ملت فلسطین در قدس و اراضی اشغالی 1948 نیز دعوت می‌کند با تجمع در باب‌العامود (از درهای تاریخی قدس) و در نزدیکترین نقطه‌ای که برای سفارت آمریکا در قدس غصب شده، تجمع و توطئه انتقال سفارت و معامله قرن را نقش بر آب کنند.

پنجم: تعهد به اعتصاب عمومی و تعطیلی تمام موسسات عمومی و خصوصی، دانشگاه‌ها و غیره ضروری است.

ششم: بلندگوهایی تمام مساجد در اذان مغرب روز یکشنبه (امروز) باید تکبیر سر دهند و کلیساها نیز باید در همان زمان زنگ‌های خود را به صدا در آورند.

هفتم: از طرف‌های مسئول مربوط به عبور و مرور در کرانه باختری و نوار غزه می‌خواهیم امروز رأس ساعت 12 و به مدت 5 دقیقه عبور و مرور را متوقف نمایند تا نوعی اعلام همبستگی با سر دادن آژیرهای هشدار در تمامی مسیرهای بازگشت باشد.

هفتم: بعد از پایان فعالیت توقف عبور و مرور و آژیرهای هشدار، «کاروان‌های بازگشت» به صورت نمادین آغاز خواهد شد و تعدادی کامیون حامل آوارگان فلسطینی (به صورت نمادین) که روز هر کامیون نام یکی از روستاهای فلسطین اشغالی قرار دارد، شروع به حرکت خواهند کرد تا تصاویر مربوط به «یوم النکبه» (روز مصیبت) در سال 1948 زنده شود.

هشتم: از تمام ملت فلسطین در کشورهای دیگر می‌خواهیم در برابر سفارت‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و مقرهای سازمان ملل تجمع و به انتقال سفارت آمریکا به قدس اعتراض کنند.

نهم: از تمامی رسانه‌های دیداری و شنیداری که نقشی مهم در انتقال حقیقت و جنایت‌های رژیم اشغالگر دارند، قدردانی می‌کنیم.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد،  14 می سفارت این کشور از تل آویو به قدس اشغالی انتقال می‌یابد.

15 ماه می نیز برابر با «یوم‌النکبه» (فاجعه اشغال فلسطین) است، این واژه  یادآور دو خاطره نامیمون در حافظه انسان فلسطینی است: نخست استقرار حکومتی اسرائیلی در سال 1948 و دوم اخراج بیش از 800 هزار فلسطینی از وطن خود.

راهپیمایی‌های بازگشت 6 جمعه متوالی است که در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی برگزار می‌شود و تا کنون 48 شهید و حدود 9 هزار زخمی داشته است. 

پربیننده ترین خبرها