خوش‌رقصی معاون وزیر خارجه آمریکا برای صهیونیست‌ها

خوش‌رقصی معاون وزیر خارجه آمریکا برای صهیونیست‌ها
دوشنبه 24 ارديبهشت 1397 - 01:23

معاون وزیر امور خارجه آمریکا، که سرپرستی هیات اعزامی این کشور به فلسطین اشغالی برای شرکت در مراسم افتتاح رسمی سفارت جدید آمریکا در قدس اشغالی را بر عهده دارد، یکشنبه در مراسمی به همین مناسبت سخنرانی کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

جان سالیوان، در سخنان خود گفت: برای من افتخار بزرگی است که امشب اینجا در کنار شما هستم و موهبت حتی بزرگتر این است که رهبری هیات رئیس جمهور را در این بازدید تاریخی بر عهده دارم. اجازه دهید نخست با تشکر از نخست وزیر نتانیاهو به خاطر خوشامدگویی بسیار صمیمانه به ما در اورشلیم شروع کنم. به نمایندگی از طرف وزارت امور خارجه و مردم آمریکا از شما به خاطر رهبری تان تشکر می کنم. ما به خاطر دوستی مستحکم و ناگسستنی دو کشور که مدیون رهبری شما و رهبری رئیس جمهور ترامپ است، سپاسگزارم.

وی ادامه داد: امشب در آستانه گشایش سفارت جدیدمان مایلم توجه ویژه ای مبذول دارم و تشکر کنم از وزارت امور خارجه اسراییل برای کمک ما در به سرانجام رساندن رویای رئیس جمهور. همچنین مایلم مراتب تشکر صمیمانه خود را از همتایان خود در وزارت امور خارجه اسراییل برای همکاری با وزارت امور خارجه ایالات متحده در اینجا و در سرتاسر جهان اعلام کنم.

سالیوان افزود: من اینجا به جای مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایستاده ام که از من خواست مراتب تاسفش را ابراز کنم. می دانم او آرزو داشت امشب اینجا می بود و فردا گشایش سفارت مان را جشن می گرفت. اما او از اینکه در نخستین سفر خارجی خود به عنوان وزیر امور خارجه از اسراییل دیدار کرد بسیار خشنود است و این نشانه دوستی  و ضرورت همکاری بین دو کشور است.من مراتب احترامات شخصی وی را برای مراسم فردا، آرزویش را برای موفقیت سفارت جدیدمان و قدرت ماندگار رابطه آمریکا و اسراییل ابراز می دارم.

وی گفت: بعد از مراسم امشب ما یک مراسم بزرگتر در فردابرگزار خواهیم کرد. 14 مه همواره یک روز برای به رسمیت شناختن خواهد بود. امسال هفتادمین سالگرد تاسیس کشور اسراییل و تقریبا به رسمیت شناخته شدن بلافاصله  این کشور توسط آمریکاست.همه ما اینجا گرد آمده ایم تا اذعان داریم گشایش سفارت آمریکا در فردا به رسمیت شناختن یک واقعیت است که باید بسیار پیش تر از این اتفاق می افتاد. همچنین بسیار حائز اهمیت است که همانطور که نخست وزیر گفت  نقشه راهی برای دستیابی به صلح در خاورمیانه ترسیم شود.

معاون وزیر خارجه آمریکا در پایان تصریح کرد: ما افتخار می کنیم که رسما تعهد رئیس جمهور، همکارانم و خودم را امشب و فردا به تداوم همکاری نزدیک با دولت و مردم "اسراییل" از مکانی جدید در اورشلیم ابراز کنم. از میزبانی شما در امشب سپاسگزارم. از حمایت فوق العاده شما که این لحظه تاریخی را ممکن ساخت سپاسگزارم. بی صبرانه منتظرم تا فردا شما را در سفارت آمریکا در "اورشلیم" (قدس اشغالی) ملاقات کنم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها