درگفت وگو با نخست وزیر ارمنستان؛

روحانی: اراده ایران برگسترش همکاری‌ها با همسایگان است

روحانی: اراده ایران برگسترش همکاری‌ها با همسایگان است
دوشنبه 24 ارديبهشت 1397 - 07:37

دکتر حسن روحانی درگفت وگو با نخست وزیر ارمنستان با اشاره به ضرورت استفاده ازتوانمندی‌ها وظرفیت‌های تهران وایروان در راستای توسعه و تحکیم مناسبات، گفت : اراده ایران برگسترش روابط و همکاری‌ها با همسایگان است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین روحانی عصر یکشنبه در تماس تلفنی «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان با وی، تحولات اخیر ارمنستان را مثبت ارزیابی کرد وگفت: خوشحالیم که خواست و اراده مردم در این تحولات به طور مسالمت‌آمیز محقق شد.
رئیس جمهوری امضای توافق همکاری ایران با اتحادیه اوراسیا را فرصتی مناسب برای گسترش مناسبات دو کشور برشمرد و یاد آور شد: ایران و ارمنستان می‌توانند روابط و همکاری‌های خود را در بخش‌های مختلف تجاری، اقتصادی، کشاورزی و دیگر موضوعات مورد علاقه دوطرف بیش از پیش توسعه دهند.
دکتر روحانی خاطر نشان کرد: ایران همواره خواهان برقراری صلح، ثبات و امنیت در منطقه و جهان بوده و به دنبال حل مسائل و مناقشات از طریق مذاکرات سیاسی و در چارچوب مقررات بین المللی است.
رئیس جمهوری اقدام دولت آمریکا در خروج یک طرفه از برجام را خلاف تعهدات بین المللی و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل دانست و تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران زمانی در برجام می‌ماند که منافعش ازسوی طرف‌های مذاکره‌کننده تضمین شود.
همچنین «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان نیز در این گفت وگوی تلفنی، با بیان اینکه توسعه روابط و همکاری‌ها با ایران برای ارمنستان بسیار حائز اهمیت است، گفت: ایروان برای گسترش روابط دوستانه با ایران بر پایه احترام و منافع مشترک، ارزش فراوانی قایل است.
نخست وزیر ارمنستان بر ضرورت تلاش در راستای تعمیق همکاری‌ها و مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور و اجرای توافقات و پروژه‌های مشترک تأکید کرد.
وی با تقدیر از مواضع متوازن جمهوری اسلامی ایران در مسائل و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی، اظهار کرد: تقویت صلح و ثبات در منطقه به نفع همه کشورها بوده و باید همگان در این راستا تلاش کنند.
پاشینیان تصریح کرد: برجام ضامن صلح و ثبات در منطقه و موجب تحول در مناسبات ایران بوده و ارمنستان هرگز در هیچ اقدامی علیه ایران شریک نبوده و نخواهد بود.

پربیننده ترین خبرها