الجزائر اتهامات مغرب درباره دیدار رهبران حزب‌الله و پولیساریو را رد کرد

الجزائر اتهامات مغرب درباره دیدار رهبران حزب‌الله و پولیساریو را رد کرد
دوشنبه 24 ارديبهشت 1397 - 10:39

وزارت خارجه الجزائر اتهامات مغرب در خصوص میزبانی دیدار رهبران جنبش حزب‌الله و جبهه پولیساریو را بی‌اساس خواند.

العالم- آفریقا

«عبدالعزیز بن علی شریف» سخنگوی وزارت خارجه الجزائر گفت که کشورش به شدت اظهارات «ناصر بوریطه» وزیر خارجه مغرب درباره دیدار رهبران حزب‌الله و پولیساریو در الجزائر را محکوم می‌کند.

بوریطه در مصاحبه با نشریه فرانسوی «ژون افریک» از حمایت مستقیم الجزائر از نشست‌های اعضای حزب‌الله و رهبران جبهه پولیساریو در الجزائر سخن گفته بود.

به نوشته روزنامه القدس‌العربی، وزارت خارجه الجزائر همچنین تصریح کرد که بوریطه خط‌مشی افتراء و اتهام‌زنی را به جای ارائه ادله محکم در پیش گرفته است.

وی افزود که این اتهامات بیانگر ناتوانی مغرب برای وارد کردن مستقیم الجزائر به نزاع است در حالیکه شورای امنیت نیز اخیرا تأکید کرد که این مسئله تنها به مغرب و پولیساریو مربوط است.

اخیرا دولت مغرب روابط خود با ایران را قطع کرده و مدعی شد که ادله‌ای درباره اقدام حزب‌الله برای تسلیح و آموزش عناصر جبهه پولیساریو و دست داشتن یک عضو سفارت ایران در الجزائر برای تسهیل ارتباطات بین رهبران این جنبش و اعضای پولیساریو در دست دارد.

این اتهامات در حالی است که ایران و حزب‌الله آن را تکذیب کرده‌اند.

به دنبال این اتهام‌زنی، وزارت خارجه الجزائر نیز سفیر مغرب را احضار کرده و مراتب اعتراض خود درباره وارد کردن غیرمستقیم الجزائر به منازعه بین مغرب و پولیساریو را محکوم کرد.

پربیننده ترین خبرها