معاون وزیر خارجه انگلیس در دیدار با عراقچی:

برجام برای امنیت مشترک اروپا و ایران حائز اهمیت است

برجام برای امنیت مشترک اروپا و ایران حائز اهمیت است
دوشنبه 24 ارديبهشت 1397 - 16:33

آلیستر برت معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا در دیدار سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه تاکید کرد: توافق هسته ای برای امنیت مشترک اروپا و ایران حائز اهمیت است و ما به آن پایبند هستیم.

العالم - ایران / سیاسی

عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و آلیستر برت معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا امروز - دوشنبه - در بروکسل باهم دیدار و درباره اجرای برجام تبادل نظر کردند.

عراقچی پیش از سفر وزیر امور خارجه ایران و ملاقات با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیران خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس، امروز در راس هیاتی از کارشناسان دستگاه های مختلف اقتصادی وارد بروکسل شد. 

عراقچی در بدو‌ ورود با هلگا اشمید دبیر سیاست خارجی اتحادیه اروپا ملاقات و تبادل نظر کرد. 

جلسات کارشناسان ایران و اروپا از بعدازظهر امروز به وقت بروکسل آغاز شده و فردا نیز تا پیش از جلسه وزیران امور خارجه ادامه می یابد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا سه شنبه هفته گذشته خروج این کشور از توافق هسته ای (برجام)را اعلام کرد و دستور داد تحریم های هسته ای علیه ایران اعمال شو.

دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران نیز در پی این تصمیم به وزارت امور خارجه دستور داد درباره نحوه ادامه اجرای برجام بدون آمریکا با کشورهای اروپایی گفت و گو کند. در همین راستا محمد جواد ظریف از شنبه شب دور تازه رایزنی های دیپلماتیک را با سفر به چین آغاز کرد.

وی در ادامه این رایزنی ها از پکن راهی مسکو شد و با مقامات این کشور رایزنی کرد.

ظریف فردا قرار است با همتایان خود از کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس و همچنین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت و گو کند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها