جهاد اسلامی فلسطین:

فلسطینی ها در برابر قاتلان یهودی می ایستند

فلسطینی ها در برابر قاتلان یهودی می ایستند
دوشنبه 24 ارديبهشت 1397 - 21:08

'زیاد نخاله' معاون دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین گفت: اشغالگری پذیرفتنی نیست و ملت فلسطین در برابر قاتلان یهودی می ایستد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه 'اخبارفلسطین' نخاله روز دوشنبه افزود: روز اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیستی از سوی ترامپ، روز شکست آن ها خواهد بود.

وی افزود: اشغالگری پذیرفتنی نیست و تا زمانی که ملت می تواند مخالفت و مقاومت کند و شهید شود هر اقدامی در راستای اشغالگری شکست می خورد.

وی اضافه کرد: رژیم اشغالگر به قدرت و هم پیمانان خود متکی است و ما به ملت های اسلامی و اراده آن ها ایمان داریم.

نخاله اظهار داشت: فداکاری ملت هدر نخواهد رفت و ما با اراده خود اجازه هدر رفتن آن را نخواهیم داد و ما چه زنده باشیم و چه شهید شویم غیر از پرچم پیروزی پرچم دیگری را بالا نخواهیم برد.

معاون دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین بیان کرد: ملت فلسطین سکوت را می شکند و دیگر از مرگ ترسی ندارد زیرا تصمیم خود را برای آزادی گرفته است.

رسانه های فلسطینی دوشنبه اعلام کردند: از صبح امروز تاکنون 52 شهروند فلسطینی ساکن نوار غزه به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت و 2 هزار و 410 نفر دیگر زخمی شدند. 

با توجه به افزایش شمار زخمی ها، از شهروندان خواسته شده برای اهدای خون به بیمارستان ها مراجعه کنند. 

وزارت بهداشت فلسطین نیز از همتای مصری خود خواست، آمبولانس، کادر پزشکی و امدادی، تجهیزات پزشکی و دارو به نوار غزه ارسال کند. 

براساس اعلام رسانه های فلسطینی، این وزارتخانه اعزام جراحان متخصص قلب و عروق، شکستگی، بیهوشی و مراقبت های ویژه را از مصر به نوار غزه ضروری اعلام کرد. 

وزارت بهداشت فلسطین از مصر خواست به دلیل نبود امکان مداوای بسیاری از زخمی ها و نیاز به اقدامات درمانی پیشرفته، اجازه انتقال مجروحان به بیمارستان های این کشور داده شود. 

درحالی که دولت آمریکا امروز در اقدامی جنجالی و غیرقانونی سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل کرد، مردم فلسطین با برپایی تظاهرات میلیونی بازگشت، این اقدام را محکوم و بر حق مسلم خود در بازگشت به سرزمینشان تاکید کردند. 

اعضای هیات آمریکایی به سرپرستی «ایوانکا ترامپ» دختر و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، همراه با همسرش «جرد کوشنر» و «استیون منوشن» وزیر خزانه داری آمریکا صبح یکشنبه 23 اردیبهشت وارد فرودگاه بن گوریون تل آویو شدند. 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ششم دسامبر 2017 ( 15 آذرماه 96) در اقدامی که سراسر نقض قوانین و قطعنامه های سازمان ملل متحد بود، تصمیم خود برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت این کشور به این شهر را اعلام کرد. 

این تصمیم با مخالفت کشورهای اسلامی و بیشتر کشورهای جهان و اتحادیه اروپا روبه رو شده است. 

70 سال پس از تاسیس رژیم غاصب صهیونیستی، دوسوم فلسطینیان خارج از مرزهای فلسطین زندگی می کنند و نمی توانند به وطن خود بازگردند. 

مردم فلسطین در اعتراض به سالگرد بیرون راندن صدها هزار فلسطینی و تاسیس رژیم صهیونیستی در 14 می 1948( 24 اردیبهشت 1327)، این روز را روز نکبت می نامند. 

ایرنا

پربیننده ترین خبرها