ظریف مسکو را به مقصد بروکسل ترک کرد

ظریف مسکو را به مقصد بروکسل ترک کرد
دوشنبه 24 ارديبهشت 1397 - 21:31

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که بامداد دوشنبه در ادامه رایزنی های خود درباره توافق هسته ای به دستور رئیس جمهوری به روسیه سفر کرده بود مسکو را به مقصد بروکسل ترک کرد.

العالم - ایران / سیاسی

محمد جواد ظریف بامداد روز دوشنبه با استقبال مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران وارد مسکو شد و به منظور بررسی امکان تداوم برجام در صورت تضمین منافع ملت ایران با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفت و گو کرد.

گفت وگو در خصوص اقدام اخیر رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج از برجام، آینده این توافق هسته ای، اقدام خطرناک آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور به قدس شریف، اقدامات رژیم صهیونیستی در سوریه، بررسی تحولات سوریه براساس روند صلح آستانه و نقش ایران، ترکیه و روسیه به همراه سازمان ملل در آن از جمله مواردی بود که وزرای خارجه دو کشور در خصوص آن گفت وگو کردند.

گفتنی است، سفر دوره ای وزیر امور خارجه ایران از شنبه شب آغاز شد و ظریف در نخستین ایستگاه در پکن با همتای چینی خود گفت وگو کرد.

وی پس از برگزاری دیدار امروز راهی بلژیک شد تا فردا سه شنبه در بروکسل با وزیران خارجه فرانسه، آلمان، انگلستان و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت وگو کند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها