عضو احزاب ديدار مشترك يمن:

یمن دچار بی ثباتی سیاسی امنیتی است

یمن دچار بی ثباتی سیاسی امنیتی است
يکشنبه 15 مرداد 1391 - 18:23

العالم،صنعاء - عضو احزاب ديدار مشترك يمن با تاکيد بر اوضاع بي ثبات سياسي و امنيتي کشور، برخي طرف ها را به مانع تراشي در فعاليت هاي دولت و انجام وظايف آن در مرحله انتقالي متهم كرد.

" عبد الله اسماعيل " روز يكشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم،گفت: يمن با نوعي بي ثباتي امنيتی و سیاسی مواجه است و اوضاع كشور با پيچيدگي هاي بسياري روبروست كه مانع از توانایی دولت وفاق از  انجام وظايفش شده است.
عضو احزاب ديدار مشترك يمن، افزود: برخي با ايجاد ناامني در كشور ، درصدد مانع تراشي در راه دولت هستند؛ برخي دیگر نیز بازمانده هاي رژيم سابق را به فعاليت عليه دولت سوق مي دهند که حمله به وزارت كشور نمونه اي از اين تلاش هاست.
وي خاطرنشان كرد: در موسسات نظامي اختلافاتي وجود دارد و برخي طرف هاي باقي مانده از رژيم سابق مانع از تشكيل ارتش مي شوند،کنترل وزارت دفاع نیز در اختیار این افراد است؛ افزون بر اين منصور عبد ربه هادی رئیس جمهور يمن همچنان كشور را از داخل منزل اداره مي كند و به كاخ رياست جمهوري منتقل نشده است.
اسماعیل با اشاره به بي ثباتي در يمن و لزوم همكاري با دولت در زمينه انتقال قدرت ، گفت: این مسائل مانع از تحقق ثبات و امنيت در كشور مي شود، زیرا دولت يمن به عنوان يك گروه واحد تلاش نمي كند و این مساله موجب ناامني و بي ثباتي در زمينه امنيتي و اقتصادي كشور شده است.
عضو احزاب دیدار مشترک، اظهار داشت: فقط يك بند از طرح شوراي همكاري خليج فارس يعني بند تشكيل دولت وفاق اجرا شده است و بازماندگان رژيم سابق همچنان برخي از وزارت خانه ها و موسسات اداري را اشغال كرده اند؛در نتيجه از روند انتقال مسالمت آميز قدرت و تحقق اهداف انقلاب مسالمت آميز جوانان جلوگيري شده است.
08-16-52

پربیننده ترین خبرها