واکنش فرانسه به جنایت تازه رژیم صهیونیستی در غزه

واکنش فرانسه به جنایت تازه رژیم صهیونیستی در غزه
سه شنبه 25 ارديبهشت 1397 - 06:28

دولت فرانسه با انتشار بیانیه‌‎ای ضمن مخالفت با تصمیم آمریکا در زمینه انتقال سفارت، جنایت رژیم صهیونیستی در مرز غزه را محکوم کرد.

العالم-اروپا

دولت فرانسه با انتشار بیانیه ای به جنایت اسرائیل علیه فلسطینیان در روز دوشنبه واکنش نشان داد.

پاریس ضمن محکوم کردن خشونتها علیه غزه اعلام کرد که امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور قرار است طی روزهای آینده با برخی رهبران کشورهای غرب آسیا و همچنین طرفهای درگیر در این زمینه رایزنی کند.

کاخ الیزه در بیانیه خود همچنین تاکید کرده است که ماکرون پیش از این در زمینه افزایش تنشها در منطقه به ویژه به خاطر تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس هشدار داده بود.

فرانسه دربیانیه خود آورده است که بیت المقدس پایتخت اسرائیل و فلسطین است.

ژان ایو لودریان نیز ضمن مخالفت با تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت خواستار آرامش در غزه شده و خواستار احترام اسرائیل به حفاظت از غیرنظامیان شده و همچنین عدم مقابله با تظاهرات های مسالمت آمیز شده است.

فرانسه انتقال سفارت واشنگتن را نقض قوانین بین المللی و نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان مل خوانده است.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس نیز روز دوشنبه نسبت به اوضاع ناآرام غزه ابراز نگرانی کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس به خبرنگاران گفت: «ما نسبت به اخبار دریافتی از غزه و کشته شدن مردم در آنجا نگرانیم. ما طرفین را به آرامش ،خویشتنداری و اجتناب از اقدام‌های مخرب و تلاش‌ برای برقراری صلح دعوت می‌کنیم. انگلیس به شدت متعهد به راه حل دو دولتی و مبدل شدن اورشلیم (قدس) به عنوان یک پایتخت مشترک است.»

 

پربیننده ترین خبرها