نویسنده و تحلیلگر سیاسی :

خشونت های یمن تفکری موروثی است

خشونت های یمن تفکری موروثی است
يکشنبه 15 مرداد 1391 - 18:32

العالم، صنعا - نويسنده و تحليلگر سياسي يمني با اشاره به روند رو به رشد حملات انفجاري در اين کشور به دست القاعده، گفت: اين خشونت ها نتيجه تفکر موروثي تندروهاي يمني است.

"عبدالمجيدالتركي" روز يكشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم با تاكيد بر مقابله با گروه هاي تروريستي كه جوانان و زير ساختهای کشور را هدف قرار می دهند، اظهار داشت: انفجارهاي يمن کار القاعده است تا در امنيت و ثبات كشور اخلال ايجاد كند.
نويسنده و تحليلگر سياسي يمن، افزود: حملات انفجاری فراگير شده به گونه اي كه هر روز انفجار های در ابين، تعز و صنعا فقط روی می دهد و عده ای شهید و مجروح می شوند.

وی خاطرنشان کرد : این موضوع همواره مطرح شده که عامل عمليات گروه القاعده بوده ، در حالی که اين سازمان مسئوليت اين انفجارها را بر عهده نگرفته است.
وي با اشاره به اینکه انفجارهاي كشور نتيجه يك فكر موروثي است ، افزود : عقيده گروههاي تندرو اين است كه هركس عليه ماست و با ما نیست ريختن خونش مباح است .
عبدالمجيدالتركي، گفت: در انفجار75 روز پيش ميدان السبعينات كه يگان هايي از نيروهاي امنيتي مركزي حاضر در جشن 22 می هدف قرار گرفتند،  بيش از 100 نفر شهيد شدند كه مورد استقبال شديد القاعده قرارگرفت.

-08- 15-52

پربیننده ترین خبرها