رأی الیوم: اعراب خیانت به فلسطین را در سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی علنی‌تر کردند

رأی الیوم: اعراب خیانت به فلسطین را در سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی علنی‌تر کردند
سه شنبه 25 ارديبهشت 1397 - 11:58

روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم نوشت، همزمان با هفتادمین سالگرد اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بیش از پیش حلقه های عادی سازی روابط خود با اشغالگران را رو می‌کنند.

العالم-فلسطین اشغالی

 روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم» یادداشتی در تشریح حلقه‌های جدید و آشکارتر از زنجیره خیانت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به مساله فلسطین منتشر کرد و این عنوان را برایش برگزید که «در هفتادمین سالگرد اشغال فلسطین، عادی سازی روابط اعراب خلیج فارس با اسرائیل از زمین و آسمان و دریا، علنی شده و آنها از ایران و حزب الله برای خود مترسک تروریستی ساخته‌اند».

در این یادداشت آمده است: ما نمی‌توانیم از این حقیقت فرار کنیم که عادی سازی روابط کشورهای عربی و بخصوص کشورهای حاشیه خلیج (فارس) با رژیم اشغالگر اسرائیل قاعده‌ای استثنا ناپذیر شده است  علاوه بر اینکه 2 طرف در هراس از نفوذ ایران شیعی در منطقه نظر وجه اشتراک دارند.

در این راستا باید یاد آور شد که منافع مشترک 2 طرف عربی-صهیونیستی به دشمنی با سازمان حزب الله لبنان هم کشیده شده است بنابراین همان گونه که که بر اساس ارزیابی راهبردی جدید اسرائیل در سال جاری 2018 اسرائیل حزب الله را دشمن نخست خود برمی‌شمرد، در سوم مارس 2016 شورای همکاری خلیج فارس تصمیم گرفت نیروهای حزب الله را اعم از رهبران، گروه ها و سازمان های وابسته به آن را یک سازمان تروریستی بخواند.

«عبداللطیف بن راشد الزیانی»، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس تصریح کرد: که کشورهای عضو این شورا در ادامه اقدامات خصمانه عناصر حزب الله در سربازگیری از بین جوانان کشورهای شورای همکاری برای اقدامات تروریستی و قاچاق سلاح و مواد منفجره، فتنه انگیزی و تحریک به هرج و مرج و خشونت  که نقض آشکار حاکمیت، امنیت و ثبات خود می‌دانند، تصمیم به اتخاذ چنین تصمیمی گرفتند.

وی افزود: کشورهای عضو شورای همکاری اقدامات نیروهای حزب الله در کشورهای این شورا واقدامات تروریستی و تحریک آمیزی را که در سوریه، یمن و عراق مرتکب می‌شوند نقض آشکار ارزش‌ها و اصول اخلاقی و انسانی و قوانین بین المللی برمی‌شمرد که تهدیدی برای امنیت ملی عربی است.

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس گفت که با توجه به ادامه اقدامات تروریستی این نیروها شورای همکاری تصمیم گرفت حزب الله راتروریستی خوانده و اقدامات لازم را برای عملی کردن این تصمیم بر اساس قوانین ویژه مبارزه با تروریسم در کشورهای عضو شورا و قوانین بین المللی مشابه اتخاذ خواهد کرد.

کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس هم به دلیل آنچه رفتارهای حزب الله و دخالت آن در اراده و تصمیم گیری دولت لبنان خواندند، چند روز پیش حمایت کامل خود را از تصمیم عربستان برای تجدید نظر فراگیر در روابط خود با لبنان و توقف کمک تسلیحاتی به ارتش لبنان و نیروهای امنیت داخلی این کشور اعلام کردند.

در ادامه پایگاه خبری «المصدر» وابسته به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به نقل از مسئولان سیاسی ارشد این رژیم آورده است: دولت امارات عربی متحده به طور رسمی اسرائیل را به رسمیت نشناخته و روابط دیپلماتیک با آن ندارد اما عادی سازی روابط بین 2 طرف کاملا آشکار است.

این منبع افزود: ملاقات پنهان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با «یوسف العتیبه»، سفیر امارات در آمریکا در ماه مارس گذشته نشانه روابط خوب و آرام بین اسرائیل و بخشی از کشورهای عربی همسایه است که در سایه نگراهی‌های مشترک از ایران علنی شده است.

این منبع در گزارش خود آورده است: بر اساس گزارش‌هایی که روز یکشنبه منتشر شده این 2 نفر در ماه مارس گذشته  در حالی که مهمان شام دیپلماتیک در هتلی مجلل در واشنگتن بودند به طور تصادفی با یکدیگر دیدار کردند.

به نوشته این منبع العتیبه که یکی از تاثیرگذارترین سفرای خارجی در واشنگتن است متوجه شد که نتانیاهو هم داخل رستوران است از او و همسرش دعوت کرد که کنارش بنشینند نتانیاهو هم دعوت العتیبه را پذیرفت و به برخی سوالاتش درباره موضوعات سیاسی پاسخ داد و قبل از اینکه از هم جدا شوند با یکدیگر دست دادند.

به گفته منابعی که گزارش این وبگاه اسرائیلی بر آن تکیه دارد، شاهد دیگری بر گرمی روابط بین اسرائیل و امارات وجود دارد و آن هم شرکت بحرینی‌ها و اماراتی ها در مسابقات موتورسواری است که هفته گذشته در اسرائیل برگزار شد و از مهم ترین اتفاقات ورزشی در اسرائیل محسوب می‌شود به گونه ای که عرب‌ها در آن شرکت علنی داشتند.

به گفته منبع المصدر روز شنبه اتفاقی تاثیرگذار در جریان مسابقات قهرمانی نت بال بانوان در جبل طارق روی داد هنگامی که تیم های منتخب نت بال بانوان اسرائیل و امارات روبروی یکدیگر قرار گرفته و هنگامی که مسابقه تمام شد بازیکنانشان همدیگر را بغل کردند.

این پایگاه اسرائیلی آورده است: دست دادن نتانیاهو با سفیر امارات و همچنین شرکت در مسابقات موتورسواری و باز کردن آغوش به روی اسرائیلی‌ها نشانه همکاری دوستانه بین اسرائیل و امارات است که به طور محرمانه جریان دارد اما در مدت اخیر آشکار شده است.

همچنین باید تاکید کرد که روابط عربستان و اسرائیل شاهد گرمی زیادی است و این موضوع در اظهارات ولی‌عهد سعودی درباره حق موجودیت اسرائیل و تشکیل کشوری مخصوص آنها نمود دارد علاوه بر اظهارات دیگری که اخیرا بیان کرده و همچنین موضوع اینکه عربستان به هواپیماهای هندی عازم تل آویو اجازه عبور از آسمان عربستان را داده است.

این در حالی است که «حمد بن عیسی»، آل خلیفه شاه بحرین هم تحریم کشورهای عربی علیه اسرائیل را تقبیح کرده و گفته که به شهروندان بحرینی اجازه سفر به اسرائیل داده می شود.

به نوشته روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، شاه بحرین به رغم اینکه که روابط دیپلماتیک با اسرائیل ندارد، این گفته‌ها را به ابراهام کوبر، از خاخام‌های از مرکز سایمون فزینتال، در لس آنجلس گفته آن هم در جشنی بین ادیان که در این جشن اظهاراتی درباره تقبیح خشونت دینی بیان شده است و شاه بحرین هم آن را رد نکرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها