نیازی:

انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس فلسفه وجودی سازمان‌های بین المللی را زیر سوال برد

انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس فلسفه وجودی سازمان‌های بین المللی را زیر سوال برد
سه شنبه 25 ارديبهشت 1397 - 13:27

معاون امور بین الملل مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس فلسفه وجودی سازمان‌های تشکیل شده پس ازجنگ جهانی را زیر سوال برده و در صورت عدم برخورد جدی و عدم اجرای قطعنامه مذکور، این سازمانها را از حیز اعتبار و انتفاع خارج می‌کند.

سامان نیازی، معاون امور بین الملل مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در حاشیه کنفرانس بین‌المللی فلسطین ضمن محکومیت انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس اظهارداشت: شرایط منطقه ای و پیشرفت های جبهه مقاومت رژیم صهیونیستی را به شدت نگران کرده است به طوری که احساس خطر کرده و به دنبال هیاهوی رسانه ای برای تاثیر گذاری بر افکار عمومی است.

وی تصریح کرد: حضور کمرنگ هیئت های دیپلماتیک حاضر در فلسطین اشغالی در جشن انتقال سفارت آمریکا، نشان از اختلافات عمیق در خصوص این تصمیم نا مشروع است .

نیازی گف: رژیم صهیونیستی همچنان باید پاسخگوی حضور نا مشروع خود در فلسطین باشد.

وی یادآور شد: قطعنامه 478 شورای امنیت سازمان ملل در20 اوت1980  در محکومیت اعلام بیت المقدس ازسوی رژیم جعلی صهیونیستی به عنوان پایتخت این رژیم غاصب است. درمتن این قطعنامه درج شده است "باعطف به قطعنامه 476 تاریخ 30 ژوئن 1980 که تاکید می‌کند کسب مالکیت یک سرزمین با اعمال فشار غیرقابل قبول است، مبین این مهم است که تصمیم آمریکا یک تصمیم فاقد مبنای قانونی است که تمامی معیارهای قانونی و اداری و بین المللی را مخدوش کرده است .

معاون امور بین الملل مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران افزود: این اقدام فلسفه وجودی سازمان‌های تشکیل شده پس ازجنگ جهانی را زیر سوال برده و در صورت عدم برخورد جدی و عدم اجرای قطعنامه مذکور، این سازمانها را از حیز اعتبار و انتفاع خارج می‌کند.

نیازی ادامه داد: رژیم  اشغالگر  قدس حسب قوانین و قواعد عام الشمول بین المللی به عنوان اشغالگر حق حاکمیت سیاسی ندارد که پایتخت برای خود تعریف و تعیین کند اشغالگر فاقد فاکتورهای و مولفه های یک کشور و بالتبع آن دولت وحاکمیت سیاسی است و غاصب و مجرم در محل جرم خود نابود خواهد شد و این اجرای دقیق قانون و عرف پذیرفته شده بین المللی مبنی بر تناسب جرم و مجازات است که قطع نظر از مباحث قانونی ، این قدام قطعا باعث خشم در کرانه باختری و نوار غزه خواهد شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها